ניהול מוניטין לרופאים

מדוע ניהול מוניטין לרופאים הפך לכלי כה משמעותי בימינו ואיך זה תורם לשדרוג המקצועיות מול מטופלים?

כרופאים, אתם עושים מאמצים רבים כדי לספק לחולים שלכם את רמת הטיפול הטובה ביותר. עם זאת, זה כמעט בלתי אפשרי לשמח את כולם. זה הופך את ניהול המוניטין לרופאים למכריע, במיוחד בעולם הדיגיטלי של היום. זו האמת הפשוטה לגבי ניהול מוניטין לרופאים: ביקורות רעות וסיקור עיתונאי גרוע לא נעלמים. כתוצאה מכך, רופאים נבונים נוקטים באמצעים אגרסיביים מאוד כדי לשמור על המוניטין שלהם. אבל יש דרכים טובות ודרכים טובות פחות לשקם את המוניטין שלכם באינטרנט.

מאמר זה יתמקד רק בטקטיקות המנוסות והאמיתיות בשדרוג המוניטין של הרופא. אנו נסקור לעומק את ניהול המוניטין הרפואי, מדוע ניהול מוניטין מקוון עבור רופאים הוא חיוני, ונספק לכם כמה טיפים כיצד לנהל את המוניטין המקוון שלכם בצורה הטובה ביותר.

ניהול מוניטין עבור רופאים

מהו ניהול מוניטין עבור רופאים?

מספר אלמנטים תורמים לבניית המוניטין שלכם כרופאים. אינטראקציות אישיות חשובות כתמיד, במיוחד כשמטפלים בתוצאות גרועות.

תוצאות רעות הן האיום הגדול ביותר על המוניטין שלכם, במיוחד תוצאות טיפול רעות שאתם מטפלים בהן בצורה גרועה. כלומר, נטישת המטופל, לא להיות כנים לגבי סיבוכים או טעויות וכו'. רוב המטופלים יבינו אם הם יצטרכו להמתין לפגישה איתכם או לאבחנה, אך אתם תאבדו את אהדתם כלפיכם אם לא תפגינו מולם יושרה ואמפתיה.

אז מה הפתרון? אנשי מקצוע רפואיים רבים מאמינים שהשיטה הטובה ביותר לניהול מוניטין עבור רופאים היא פשוט לספק שירות וטיפול יוצא דופן.

עם זאת, ניהול מוניטין מקוון בתחום הבריאות הופך להיות חשוב יותר ויותר, מכיוון שישנן דרכים מרובות שהמטופלים יכולים לחקור כדי לברר עליכם יותר. ניהול מוניטין מוצלח של רופא מתחיל בפיתוח הבנה מוצקה של כל הערוצים המקוונים שבהם אתם יכולים לשלוט ולנטר כדי להבטיח שהנוכחות המקוונת שלכם תישאר מדויקת וחיובית ככל האפשר.

כשסיקור תקשורתי שלילי או ביקורות מקוונות על רופאים מופיעים באינטרנט, ניתן לראות ירידה של שליש בביקורים ובשיחות למשרדיהם, מה שגורם להשפעה כספית שעלולה להיות הרת אסון.

כאשר כל אחד מהאירועים הללו מתרחש, הרופאים נוטים להיכנס ל"מצב משבר" ולעתים קרובות מתאמצים למצוא את האסטרטגיות הטובות ביותר לשקם את המוניטין שלהם.

 

מהם המרכיבים העיקריים המייצרים את ניהול המוניטין שלכם כרופאים?

  • ביקורות מטופלים – מחקר שנערך לאחרונה גילה כי 81% מהמטופלים שוקלים ביקורות מקוונות לפני שהם בוחרים רופא, ו-75% יתייחסו רק לרופאים עם דירוג של 4 כוכבים ומעלה.
  • האתר שלכם – לעתים קרובות התחנה הראשונה למטופלים; בניית אתר אינטרנט אלגנטי ומקצועי מול לקוחות היא מרכיב חיוני בניהול המוניטין המקוון של הרופא.
  • פרופיל Google שלכם ​​- Google היא פלטפורמת הביקורת המקוונת הפופולרית ביותר. מחקרים מראים ש-59% מהצרכנים קוראים ביקורות של Google לעסקים שהם מעוניינים בשירותם. עם זאת, סקר נוסף זיהה שרק ל-19% מהרופאים יש פרופיל פעיל – מה שמשאיר 81% מהרופאים מחמיצים כלי בעל ערך רב.
  • פרופילי המדיה החברתית שלכם – להיות פעיל במדיה החברתית חיוני לניהול יעיל של מוניטין הרופא. לא רק שאינטראקציות מקוונות בונות אמון, אלא שפרסום באופן קבוע מספק הזדמנויות להפגין את הניסיון והמומחיות שלכם. הפלטפורמות הפופולריות ביותר להגעה למטופלים הן לינקדאין ופייסבוק, אבל ישנן פלטפורמות נוספות נהדרות שבהן תוכלו לחלוק ידע ולענות על שאלות של רופאים אחרים.
  • המחקר והפרסומים שלכם – כל מה שאתם מפרסים באינטרנט, ממאמרי מחקר ועד בלוגים, הוא הזדמנות להתבלט כמומחה בתעשייה.

 

מדוע ניהול מוניטין לרופאים חשוב בעידן המודרני?

באיזו תדירות אתם מסתכלים מעבר לדף הראשון של התוצאות בחיפוש בגוגל? אם אתם כמו רוב האוכלוסייה, אתם רק לעתים רחוקות מגיעים לעמוד השני. לכן ניהול מוניטין מקוון עבור רופאים הוא כל כך חשוב. אתם צריכים להבליט את עצמכם ואת המומחיות שלכם בין התוצאות המובילות, זאת כדי שהמטופלים יראו מידע חיובי עליכם ממש בעמוד הראשון.

לפעמים יקרו דברים שאינם בשליטתכם. אתם עלולים לקבל קצת סיקור עיתונאי שלילי, יש לכם מטופל לא מרוצה, או תוכלו להיקלע לתביעה. אולי לא תוכלו לעשות שום דבר בקשר לזה, אבל התגובות שלכם כלפי זה מעידות עליכם. זו הסיבה שאתם צריכים להיות פרואקטיביים לא רק בהימנעות מתקריות, אלא להגיב לביקורות, האשמות בגין רשלנות, ועוד, כדי שתוכלו להפגין את המקצועיות שלכם ולהגן על המוניטין שלכם בתרחישים הגרועים ביותר.

כמובן, ניהול מוניטין הוא יותר מסתם התמודדות עם שליליות באינטרנט. עם טכניקות ניהול מוניטין נכונות, אתם יכולים גם להתמקד בהשפעה החיובית של התרגול שלכם, ולחגוג את החותם שכבר הטבעתם על המטופלים שלכם. יתר על כן, אתם יכולים ליצור מרחב לבניית אמון וסמכות, שני דברים שהם המפתח להיות רופא מצליח.

 

איך ניתן לשפר את ניהול המוניטין לרופאים באמצעות כמה שיטות פשוטות?

בנייה ושמירה על נוכחות חיובית היא חיונית בתחום הבריאות. ניהול מוניטין מקוון הפך לאסטרטגיה שיווקית בפני עצמה. עם זאת, לעתים קרובות זה יכול להיות מאתגר לדעת מאיפה להתחיל. להלן הטיפים המובילים שלנו לניהול מוניטין לרופאים שיעזרו לכם ליצור ולשמור על המעמד הטוב ביותר.

  • תבקשו מהמטופלים שלכם להשאיר ביקורות חיוביות
    למרבה הצער, מטופלים לא מרוצים בדרך כלל פעילים יותר בשיתוף דעותיהם באינטרנט מאשר מרוצים. זה יכול להוביל לאי התאמה במספר הביקורות החיוביות והשליליות, ועלול לפגוע במוניטין שלכם. לכן, אם אתם יודעים שמטופל מרוצה מהניסיון שלו, עודדו אותו להשאיר ביקורות עבורכם בפלטפורמות הרלוונטיות. בקשת משוב פעילה ממטופלים היא הדרך הטובה ביותר לנהל את המוניטין שלכם באינטרנט.
    אם אינכם בטוחים ממי לבקש ביקורות, עליכם לחשוב על האסטרטגיות שבהן אתם משתמשים כדי להעריך את שביעות רצון המטופלים. האם אתם מספקים סקרים קבועים למשוב של מטופלים? סקרים הם דרך מצוינת למדוד את אושר המטופל, ואחת השיטות הטובות ביותר לזהות את אלו שיש סיכוי גבוה יותר להשאיר ביקורות חיוביות ושליליות. על ידי פנייה למטופלים לא מרוצים כדי לפתור את הבעיות שלהם במהירות, אתם עשויים אפילו למנוע ביקורות גרועות. בנוסף, אתם יכולים למקסם את החשיפה החיובית על ידי פנייה למטופלים הנכונים לבקש משוב ועדויות.

 

  • שפרו את נראות ומקצועיות האתר האישי שלכם
    בתחום הרפואי, האופן שבו האתר שלכם נראה, מרגיש ומנווט יכול להיות ההבדל בין מטופל שבוחר בכם או ברופא אחר. להלן הטיפים המובילים שלנו לאופטימיזציה של האתר שלכם:

    • הדגישו את הכישורים המקצועיים והניסיון שלכם, וגרמו ללקוחות הפונטציאליים שלכם להבין את ערכם המקצועי ובאיזה צורה תוכלו לעזור להם, ובשל כך הם יהיו יותר מוכנים להשאיר פרטים או ליצור קשר איתכם.
    • הציגו פרסים, תעודות והישגים בתעשייה
    • הכילו ביקורות של מטופלים מרוצים
    • הוסיפו תוכן לאתר כמו תמונות ווידאו
    • הפכו את האתר שלכם למושך ויזואלית, קל לניווט וקל לשימוש, ודאגו שהאתר נגיש לרוב האוכלוסיה
    • בצעו אופטימיזציה לנוכחות האתר שלכם בתוצאות חיפוש עם מילות מפתח רלוונטיות כדי לשפר את הדירוג שלכם בגוגל
    • הכילו קישורים פנימיים לתוכן רלוונטי אחר באתר שלכם כך שלקוחותיכם הפוטנציאליים ימשיכו לסקור את האתר שלכם ותכנים שפירסמתם.
    • קבלו מקורות מכובדים לקישור לאתר שלכם כדי לשפר עוד יותר את האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO)
  • תחזקו בלוג מעודכן ואינפורמטיבי ללקוחותיכם
    תופעת לוואי נעימה של בלוגים המנוהלים על ידי רופאים היא שהם מובילים ליותר עסקים והפניות.

מנקודת מבט טהורה של ניהול מוניטין, בלוג רופא כמעט מבטיח שהתוכן שלכם יופיע בראש תוצאות החיפוש של Google. זו הסיבה שרוב חברות ניהול המוניטין הופכות את היצירה של תוכן בלוג חדש ומקורי לטכניקה מספר 1 לקבור תוצאות שליליות בגוגל.

שום קמפיין לגיטימי לניהול מוניטין לא יכול להצליח בלי ליצור תוכן בלוג מעולה מטעם רופא וחשוב מכך, בלוג מאפשר לכם לדבר עם המטופלים שלכם – בהווה ובעתיד – כדי להראות את המומחיות שלכם ואת הערך שאתם מביאים ללקוחות שלכם.

בלוג שמתעדכן באופן קבוע צפוי להביא לקוחות חדשים, לצבור הזדמנויות עסקיות חוזרות ולעזור לכם להיות מדורגים גבוה יותר בתוצאות החיפוש של Google.

 

  • וודאו שבית העסק שלכם נמצא ב-Google
    ליצור את הרישום שלכם בגוגל קל ומוצע בחינם לחלוטין. הקפידו למלא את הפרופיל המקצועי שלכם בצורה מלאה ככל האפשר עם כל המידע שיכול להיות רלוונטי ללקוחותיכם, כמו השירותים הזמינים אשר אתם מציעים, פרטי ההתקשרות איתכם, מה הכתובת של בית העסק, מספר הטלפון והקישור לאתר שלכם, באילו שעות אתם מקבלים לקוחות, תמונות מהמרפאה או של הניסיון המקצועי שלכם, והקפידו לשמור את הפרופיל שלכם מעודכן על ידי הוספת תמונות ופוסטים. הקפידו להגיב לכל ביקורת שמשאירים לכם בפרופיל ללא קשר לדירוג שקיבלתם, כך תשדרו נוכחות חזקה ברשת.
  • בנו את פרופילי המדיה החברתית שלכם
    פרסום קבוע בפלטפורמות חברתיות פופולריות כמו פייסבוק הוא התחלה טובה. עם זאת, ניהול מוניטין יעיל לרופאים כרוך גם בפעילות בפלטפורמות מקצועיות כמו לינקדאין. לינקדאין היא הרשת המקצועית הגדולה בעולם, המאפשרת לך להתחבר לעמיתים בתעשייה, להצטרף לקבוצות רפואיות ולשתף את ההישגים המקצועיים, המומחיות והמחשבות שלכם כדי לפתח מוניטין כמובילים בתחומכם.
    פייסבוק ואינסטגרם יכולות להיות פלטפורמות טובות לפרסום העסק וליצירת נוכחות ברשת, ופוסטים קבועים שתפרסמו על בריאות, אורח חיים בריא, והמלצות ממטופלים, יכולים לשדרג פלאים את המקצועיות ואת ההגעה לקהל לקוחות פוטנציאלי שמסתובב ברשת.
  • הגיבו לביקורות מהמטופלים שלכם
    מטופלים רוצים להרגיש שהם נשמעים, והיענות לכל ביקורת היא מרכיב חיוני בניהול מוניטין לרופאים. עם זאת, רבים מהרופאים אף פעם לא עונים לביקורות, או לא קוראים אותן בכלל.
    אף פעם לא קל לקרוא משוב גרוע, אבל האופן שבו אתם מגיבים לביקורות שליליות אומר הרבה עליכם כאנשי מקצוע, ומטופלים פוטנציאליים יכולים לקבל רמזים חיוביים או שליליים. על ידי הימנעות מתגובות טעונות רגשיות או רפלקסיביות, לעתים קרובות ניתן לנטרל ביקורות שליליות ולמזער נזק למוניטין שלכם.
    על קבלת ביקורות חיוביות, תודו למטופלים על המילים החמות שלהם. התאמה אישית של התגובות שלכם לכל ביקורת, היא אסטרטגיה הרבה יותר טובה מאשר העתקה והדבקה של אותה תשובה גנרית בכל פעם, אך הקפידו לא לכלול מידע שעלול להפר את חוקי הפרטיות.
  • הפכו את עצמכם למנהיגים בתחומכם

בניית סמכות והפיכה למוביל בתחומך ללא ספק יחזקו את המוניטין שלכם בעיני הלקוחות הפוטנציאליים. הדרך הטובה ביותר להשיג זאת היא לפרסם מאמרים ובלוגים קבועים המציגים את הידע, הניסיון והמומחיות שצברתם עם השנים. בנוסף, הוספת תוכן רגיל לאתר האישי שלכם תשפר את דירוג ה-SEO, כך שזו גם דרך יעילה להביא יותר תנועה, דרך האתר שלכם, מה שמוביל ליותר מטופלים חדשים.

 

  • תבנו מסביבכם קבוצה חזקה

למרבה הצער, ביקורי רופאים הם רק לעתים נדירות משהו שאנשים מצפים לו. סקר אחד מצא כי ל-3% מהאוכלוסיה יש פחד מרופאים, ויש עוד רבים שמתלבטים אם לפנות לרופא. מטופלים צריכים קבלת פנים חמה ושירות עקבי כדי להרגיע אותם ולבסס את סוג האינטראקציות עם המטופלים שמובילים לביקורות חיוביות באינטרנט. בנייה ושימור של צוות חזק ומגובש המאומן בשירות לקוחות הוא הכרחי.

צוות בעל ידע גם בונה אמון עם המטופלים שלכם. אם הם בטוחים במומחיות, בטיפול ובכישורים של הצוות שלכם, יש סיכוי גבוה יותר שהם ימשיכו להשתמש בכם כרופאים שלהם. בנוסף, סביר יותר שהם ימליצו עליכם למשפחה וחברים.

  • היו פעילים כל הזמן ברשת

העולם המקוון הוא דינמי ומתפתח כל הזמן, ולכן הרופאים חייבים להיות אקטיביים במעקב אחר מה שאנשים אומרים עליהם. סקירה גרועה אחת או כתבה חדשותית יכולה להשפיע באופן מיידי על המוניטין שלכם ולהשפיע משמעותית על העסק שלכם, לכן עמידה בזמנים היא המפתח.

 

למה שניהול מוניטין לרופאים יעזור לעתיד המקצועי שלכם?


עבודה עם מטופלים היא עבודה מתגמלת, חשובה ומספקת, אך בו זמנית היא עלולה להיות קשה, מלחיצה, וגם ממש להשפיע על החיים האישיים שלכם. מספיק שמטופל אחד יצא לא מרוצה מהטיפול שקיבל על ידכם, ואתם חשופים לתביעות, וביקורות שליליות שיפגעו לכם במוניטין וייתכן וגם פגיעה כספית.

שימוש בשיטות שצוינו במאמר זה, יכול לעזור לכם להיות מובילים בתחומכם ולהגיע לקהל רחב יותר של לקוחות פוטנציאליים, להציב את עצמכם כמובילי דעה, ולהראות נוכחות ברשת שתגרום למטופלים שלכם להרגיש יותר בטחון במקצועיות שלכם.

כמו כן, במידה ורוצים לעשות עבודה יסודית יותר, לשפר את המוניטין שלכם בצורה רצינית ולקבל תכנית לייצוג תדמית נכון וחכם ברשת, תוכלו לעבוד עם חברה שמתמחה בתחום זה, בעלת ניסיון רחב בעזרה לאנשי מקצוע לשפר את תדמיתם, להדחיק אזכורים שליליים וביקורות רעות ברשת, ושדרוג התדמית הקיימת ברשת.
אם ברצונכם לשמוע עוד ולדעת איך ניתן לעזור לכם, צרו קשר עם MyReputation מבית Webs, במספר 04-6053067. נשמח לעמוד לשירותכם ולעזור לכם להציב את עצמכם מעל כל השאר.

שתף ב:

ניהול מוניטין לרופאים

אולי יעניין אותך גם: