מומחה לניהול מוניטין באינטרנט – כך נבחר באיש המקצוע האידיאלי

כבעלי עסקים, אנו משקיעים מאמצים אדירים כדי ללמוד לעומק את קהלי היעד שלנו ולהבין מה גורם להם לבחור במותג אחד על פני האחר. לקהלים שונים, נדרשת גישה מובחנת והיכרות מעמיקה עם הצרכים והציפיות הייחודיים שלהם. עם זאת, ישנו גורם אחד שתמיד נותר רלוונטי, לא משנה באיזה תחום הארגון שלנו עוסק – המוניטין שלנו ברשת. מחקר בינלאומי רחב היקף שנערך בתחום תדמית המותג והשפעתה על המכירות מצא כי 80% מהצרכנים מקבלים החלטות רכישה על סמך מוניטין החברה. כיום יותר מתמיד, קל למצוא המלצות על מותגים ברשת וכל טעות שעשינו, ולו הקטנה ביותר, חשופה לעיני כל. ביקורות צרכנים נפוצות כיום באתרי דירוג, ברשתות החברתיות ולעתים קרובות אפילו באתר שלנו. היכולת שלנו לנהל באופן מושכל את המוניטין שלנו ברשת היא קריטית להצלחה שלנו. בחירת מומחה לניהול מוניטין באינטרנט היא המפתח על מנת להשיג את המטרה הזו.

במשך שנים, מלווה MyReputation ארגונים מובילים במשק הישראלי ומסייעת להם לשמור על מוניטין חיובי בכל הפלטפורמות הדיגיטליות וליישם אסטרטגיית תוכן נבונה אל מול כל אתגר תדמיתי. עם צוות מקצועי בעל ניסיון רחב היקף, פתרונות טכנולוגיית מתקדמים וקשרים נרחבים עם פלטפורמות התוכן המובילות כיום ברשת, אנו מסייעים לך להבטיח את שמך הטוב במקום בו הכול קורה. כאן, ריכזנו עבורך כמה מהקריטריונים החשובים ביותר שיש לבחון כשבוחרים מומחה לניהול מוניטין ברשת.

כיצד מומחה לניהול מוניטין באינטרנט מסייע לארגון שלך?

ניהול מוניטין באינטרנט כולל שלל משימות שלכולם מטרה אחת מרכזית: יצירת ושימור תדמית חיובית של החברה, הגנה על תדמית זו מפני נזק ממשוב שלילי או פרסום מזיק ושחזור תדמית המותג במקרה של משבר יחסי ציבור. מומחה לניהול מוניטין באינטרנט שמציע שירות ברמה גבוהה, יציע לך טווח רחב של כלים וטכניקות על מנת להשיג את המטרה הזו. אלו כמה הכלים שחשוב שנוודא שנקבל במסגרת השירות:

  • SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש) – המומחה שלך לניהול מוניטין חייב להיות בעל ידע מקיף בקידום אורגני על מנת להגביר את דירוג התוכן החיובי הרלוונטי אודות החברה שלך בתוצאות החיפוש. מידע חיובי שיעלה ראשון בתוצאות יוכל לדחוק את הביקורת השלילית אל עמודים רחוקים מעין הצרכן.
  • פיתוח וניהול תוכן – המומחה שלך יוכל לייצר עבורך תוכן איכותי ואמין שיגייס את עניין הקהלים שלך ושיעניק להם ערך מוסף.
  • ליווי מקצועי ברשתות החברתיות – אינטראקציה מתמדת עם הקהל שלך בונה נאמנות לקוחות. צוות ניהול מוניטין מקצועי יסייע לך לקרוא ולהגיב לכל ההערות בביקורות, לנהל את הקהילה שלך ולעבוד עם תומכי מותג פוטנציאליים שיעצימו את האמינות והסמכות שלך.
  • ניהול ביקורות ודירוגים – מומחה לניהול מוניטין באינטרנט יעקוב אחר ביקורות שפורסמו אודות העסק שלך באופן מתמיד, יגיב אליהן באופן ראוי וידאג לאזן אותן עם מענה מקצועי שישפר את התדמית שלך וביקורות חיוביות ואוהדות שיקבלו נראות מוגברת.
  • מעקב שוטף אחר אזכורי המותג שלך – הערות שליליות בכל מקום עלולות לפגוע במוניטין שלך, כולל אתרים פופולריים, מפות, בלוגים, פורומים ופרופילים אישיים של משתמשי רשתות חברתיות. לכן, חשוב לעקוב אחר כל אזכורי המותג ולהגיב במהירות לכל אחד מהם. סוכנויות מקצועיות לניהול מוניטין משתמשות בדרך כלל בכלים ייעודיים מקצועיים לניטור מתמיד של הרשת המלמד אותם מה קהל היעד שלחך אומר על המוצרים והשירותים. מעקב מתמיד אחר נתונים אלו יסייע לך לוודא שתמיד תהיה לך תגובה הולמת.

לבחור במומחה ניהול מוניטין באינטרנט עם רקורד הצלחות מוכח

הדבר הראשון שצריך לבחון בבחירת סוכנות לניהול מוניטין הוא את הצלחות העבר שלהן. תוצאות חיוביות מוכחות הן הנתון האמין ביותר שיעמוד לרשותנו בתהליך קבלת ההחלטות שלנו. חשוב שנבחן היטב את המענה שהחברה העניקה לארגונים בתחום פעילות דומה לשלנו ובמקרים רלוונטיים. בין אם החברה שלך מתמודדת כעת עם נזק תדמיתי, או אם ישנם תרחישים צפויים שחשוב לך שיתקבל עבורם מענה, כדאי לוודא שהסוכנות שבכוונתך לעבוד איתה גיבשה אסטרטגיות מוצלחות למקרים דומים. תמיד כדאי לפנות ללקוחות עבר של החברה ולשמוע מהם ממקור ראשון כיצד הייתה החוויה שלהם.

לוודא שהסנדלר לא הולך יחף

בסופו של דבר, כשזה מגיע לתדמית ברשת, חובת ההוכחה מוטלת קודם כל על החברה שאנו בוחנים. ארגון שניהול המוניטין הוא תחום המומחיות שלו אמור להשאיר אחריו תדמית ללא רבב ברשת. אם כבר בחיפוש ראשוני מצאנו ביקורות שליליות או אזכורים בעייתיים, כדאי שנשאל את עצמנו איזה מן שירות נוכל לקבל מארגון שאינו מצליח להגן על השם של עצמו. חשוב שנקרא בעיון ביקורות של לקוחות, פרסומים בתקשורת ופוסטים בבלוגים מובילים וברשתות החברתיות – הן של החברה עצמה והן של מתחרים וצרכנים. כדאי לבחון היטב את האופן בו הם מתקשרים עם משתמשים ברשתות חברתיות ואיזה תוכן הם מפרסמים. אם לחברה יש סמכות ולקוחות אחרים מרוצים, נוכל ללמוד לא מעט אילו תוצאות נוכל לקבל במהלך העבודה עמם.

להיזהר מהבטחות לא מציאותיות

ניהול מוניטין יסודי ואיכותי לוקח זמן. לכן, מומחה לניהול מוניטין באינטרנט שמבטיח לך תוצאות מידיות או במסגרות זמן לא מציאותיות אמור להדליק לנו נורות אזהרה. כדאי להתרחק מאנשי מקצוע שמבטיחים תהליך מהיר או מחיקה מלאה ומוחלטת של ביקורות שליליות. חשוב שנזכור, מדיניות המחיקה של מנועי החיפוש ואתרי הדירוג המובילים היא נוקשה מאוד. ברוב המקרים, מומחי ניהול המוניטין המקצועיים ינקטו במדיניות של דחיקת פרסום שלילי ולא יוכלו להתחייב למחיקה. הבטחה כזו אמורה מיד לעורר את חשדנו.

שקיפות מוחלטת בכל היבטי העבודה

לפני תחילת הפרויקט, על הסוכנות לספק לך ביקורת מקיפה שתציג את כלל החוזקות והחולשות של המוניטין הנוכחי שלך. הביקורת צריכה לכלול ניתוח של המתחרים שלך ולהעניק לך תמונה מעמיקה, מדויקת ומבוססת נתונים אודות המצב הנוכחי והשאיפות שלך לעתיד. חשוב שנוודא שאנו מקבלים בכל עת מידע עדכני וכי התקשורת עם המומחה שלנו היא רציפה וזמינה לנו.

לבחור במומחה לניהול מוניטין באינטרנט המיישם שיטות "כובע לבן" בלבד

רוב אנשי המקצוע שמכבדים את עצמם בתחום ניהול המוניטין, יישמו אך ורק טכניקות "כובע לבן". כלומר, שיטות העבודה המומלצות על ידי גוגל, ללא ניסיון להפעיל מניפולציות בלתי חוקיות על מנוע החיפוש. טקטיקות כובע לבן שקופות לחלוטין ומסתמכות על תוכן איכותי וטכניקות SEO נכונות כדי להגביר את המוניטין שלך. מסע פרסום לניהול מוניטין המשתמש בטקטיקות של כובע לבן יכול לקחת זמן עד להנבת תוצאות, אבל הן יחזיקו מעמד לאורך זמן.

עם זאת, יש לא מעט ספקים שמציעים תהליכי ניהול מוניטין בטכניקות כובע שחור ואפילו מתגאים בכך. טכניקות הכובע השחור הן רבות ומגוונות ועל אף שהן עשויות במבט ראשון להיראות יעילות וקצרות טווח, הן אגרסיביות ומסוכנות. מנועי חיפוש עשויים להעניש אותך בחומרה על השימוש בהם ולהסב לך נזק תדמיתי אדיר, כזה שיגמד כל נזק עמו הארגון שלך מתמודד כעת. אם מומחה לניהול מוניטין באינטרנט מציע לך להשתמש בכל אחת מהטכניקות הבאות, כדאי להסיר אותו מרשימת המועמדים שלך:

  • הפקת ביקורות פיקטיביות – בעלי מקצוע מסוימים עשויים ליצור עשרות משתמשים מזויפים באתרי ביקורות ומשתמשת בהם כדי לכתוב ביקורות חיוביות, או משלמת למשתמשים כדי לעשות זאת ולשפר את הדירוג שלך באופן מלאכותי.
  • בניית פלטפורמות דיגיטליות מזויפות: טכניקה זו כוללת השקת אתרים ובלוגים מזויפים כדי ליצור יותר תוצאות חיפוש אוהדות ולכסות תוצאות שליליות שאנשים מוצאים בעת חיפוש העסק שלך.
  • דחיסת ביטויי מפתח – טכניקה ידועה לשמצה בתחום ה-SEO בה מייצרים תוכן הגדוש בנתוני מטא שנועדו לשפר את הדירוג במנוע החיפוש. במקרים אחרים, יידחסו ביטויי המפתח באון סמוי על ידי כתיבת טקסט בצבע זהה לזה של רקע העמוד על מנת לנסות לרמות את הסורקים של גוגל. כיום יותר מתמיד, האלגוריתם של גוגל מזהה ניסיונות כאלו בקלות ועשוי לפגוע בדירוג שלך בחומרה.
  • שימוש בבוטים – חברות מסוימות לניהול מוניטין משתמשות בספאם בוטים, התקפות מניעת שירות וטכניקות אחרות השמורות לרוב להאקרים כדי להפיל אתרים המכילים ביקורות שליליות או להפוך גישה לתוכן שלילי לקשה עד בלתי אפשרי עבור משתמשים. בעוד שכל השיטות שהזכרנו מעלה הן מפוקפקות ומסוכנות, השיטה הזו מהווה עבירה פלילית לכל דבר.

חשוב שנזכור – איכות, כנות ושקיפות הם המפתחות למוניטין טוב באינטרנט. מומחה לניהול מוניטין באינטרנט שישתמש בשיטות כובע שחור, עשוי בסופו של דבר לגרום יותר נזק מתועלת למותג שלך. חשוב לוודא שהשירות שיעמוד לרשותך יהיה נקי לחלוטין מהאסטרטגיות הללו.

מומחה לניהול מוניטין בגוגל

האם שירותי מומחה לניהול מוניטין באינטרנט אכן נחוצים לי?

ייתכן מאוד שיהיה באפשרותך ליישם כמה אסטרטגיות ניהול מוניטין מקוונות בעצמך. השאלה האמיתי היא כמה זמן ומשאבים יש לך כדי להקדיש למשימה הזו וכמה הידע שלך בקידום אתרים מספיק על מנת לתת מענה לכל תרחיש. סביר מאוד להניח שכיום, תחומי האחריות שלך הם רבים מספור. הניסיון מלמד אותנו שתהליכי ניהול מוניטין מהווים עבודה במשרה מלאה. עליך לעקוב באופן מתמיד אחרי כל פרסום ברשות ולעשות שימוש בתוכניות ייעודיות כדי להתחקות אחר כל אזכור של המותג שלך בתוצאות החיפוש וברשתות החברתיות. במקביל, יש לייצר תוכן איכותי ובעל תדמית חיובית באופן מתמיד ולהבטיח שיקודם היטב במקום גבוה ברשתות החיפוש. לבסוף, עליך להבטיח כי כל ביקורת שתושמע אודות החברה שלך תזכה למענה מהיר, אמין ויעיל שיאפשר לך להפוך את הביקורת השלילית להזדמנות להוכיח את איכות השירות שלך. רוב בעלי העסקים אינו יכולים לבצע את כל המשימות הללו לבד באופן אידיאלי.

ארגונים שמעוניינים בשימור המוניטין של הארגון שלהם בזירות דיגיטליות, זקוקים למומחה לניהול מוניטין באינטרנט עם רקורד הצלחות מוכח ואוריינטציה שיווקית מובהקת. מערך הכלים הרחב שאיש המקצוע הנכון יוכל להעניק לך הוא בעל ערך שלא יסולא בפז. חשוב שנזכור, מוניטין שלילי עשוי להסב נזק עצום לשיעור המכירות. לכן, ההשקעה שנעשה היום במומחה לניהול מוניטין תחזיר את עצמה שוב ושוב ככל שנשמר נפח מכירות עקבי.

האם עלי להסתייע בהכרח בשירות שוטף?

לא כל עסק זקוק בהכרח למומחה לניהול מוניטין באינטרנט שילווה אותו באופן שוטף. לעתים, יידרש רק מענה ייעודי לנזק תדמיתי המתרחש כעת. אם זהו המצב עמו עליך להתמודד כעת, ניתן יהיה לשקול לסיים את השירות לאחר שהיעד הושג, או לעבור למודל שירות פחות אינטנסיבי הכולל רק מעקב אחר פרסומים שוטפים. לרוב, שירות כזה יהיה בעלויות נמוכות יותר. אם נבחר להסתייע בשירותים לזמן מוגבל בלבד, מומלץ לנצל את הזמן הזה כדי להכשיר את הצוות שלנו כיצד להגיב באופן מקצועי לביקורות שליליות ולהבטיח שנוכל להמשיך ולשמר את איכות השירות שלנו גם לאחר שלא ניעזר עוד במומחה.

תוך כמה זמן מומחה לניהול מוניטין באינטרנט אמור להשיג תוצאות?

לרוב, נתחיל לראות תוצאות משמעותיות תוך כשלושה חודשים. עם זאת, כשמדובר במתקפה אגרסיבית על שם המותג שלך, התהליך עשוי לקחת גם עד שנה. הכול תלוי בנקודת ההתחלה בה המומחה שלך יתחיל לסייע לך לשקם את המוניטין ובאסטרטגיות שיינקטו. במהלך ההתקשרות עם איש המקצוע שלך, חשוב לקבל מסגרת זמנים משוערת על מנת להעריך את העלויות והדרישות הלוגיסטיות. אם טרם הושגו תוצאות רצויות לאחר מסגרת זמן זו, חשוב לבחון יחד מה לא עובד ולשקול אסטרטגיות נוספות.

צוות MyReputation מוביל ארגונים ממגוון תחומי תעשייה בישראל אל עבר אסטרטגיות ניהול מוניטין מושכלות ויעילות יותר. הניסיון רב השנים שלנו והכלים המתקדמים העומדים לרשותנו מאפשרים לנו לנהל את התדמית המקוונת שלך באופן שוטף ולספק מענה יעיל ואמין לכל אתגר בזמן אמת. במקצועיות בלתי מתפשרת, שקיפות מלאה ובשיטות לגיטימיות בלבד, אנו פועלים בכל החזיתות כדי להבטיח שהמוניטין של הארגון שלך יישמר היטב בזירות החשובות ביותר בדיגיטל. רוצה ללמוד עוד על השיטות שאנו נוקטים בהן? אנו מזמינים אותך להשאיר פרטים כאן עוד היום והצוות שלנו יחזור אליך בהקדם על מנת לתאם שיחת ייעוץ ראשונית בה נאפיין את הצרכים שלך ונתחיל לגבש תוכנית לניהול מיטבי של המוניטין שלך.

שתף ב:

מומחה לניהול מוניטין באינטרנט

אולי יעניין אותך גם: