ניהול מוניטין לאנשי ציבור

אנשי ציבור רבים יסכימו איתנו שלא קל במיוחד להיות בנעליים שלהם, אין זה משנה אם אנחנו מדברים על אושיית פודיז, כוכב טיקטוק בלתי מעורער או איש ציבור מעולם הפוליטיקה. כל אותם אנשים עומדים באופן יום-יומי אל מול סיקורים נרחבים וביקורת שיכולה לפגוע בתדמית שלהם ובשמם הטוב. My Reputation עושה לכם מעט סדר.

 

ניהול מוניטין לאנשי ציבור – במה מדובר?

כיום אנו חיים בעולם טכנולוגי בו כל אדם בלחיצת כפתור יכול להביע את דעתו ולרשום מגוון רחב של דברים. הלכה למעשה כמעט כל הפעילויות היום נעשות בדיגיטל, החל ממשלוחים של מזון דרך צריכת מידע ועד שיעורים שלמים המועברים מאוניברסיטאות מובילות בעולם – אלו כמובן הדברים החיוביים.

לצד כל אלו קיימים לא מעט חסרונות ודברים לא חיוביים אשר את רובם רואים בעלי עסקים ואנשי ציבור, בשנים האחרונות אנו רואים כי היד הופכת להיות ״קלה על המקלדת״ וכתוצאה מכך אנשי ציבור רבים נהנים ממטר של חוות דעת ואזכורים שליליים עליהם ועל פועלם. אלו יכולים להגיע מלקוחות, קולגות, מתחרים, אנשים שרוצים ברעתם או אנשים שלא מסכימים עם האג׳נדה ודרך החיים של אותם אנשים.

המוניטין שלנו מושפע רבות מן הדיגיטל – מנועי החיפוש והרשתות החברתיות ואזכורים שליליים רבים יכולים לפגוע בשמנו הטוב ואף להרוס לא מעט תהליכים עסקיים ופרטניים אותם נרצה לקדם.

בשנים האחרונות אנו רואים אנשי ציבור רבים המבינים את החשיבות בניהול מוניטין לעסק שלהם ולעצמם מאחר ושמם הטוב הוא הכלי החזק ביותר שיש להם. חברת My Reputation הינה אחת החברות המובילות בתחום ועובדת ללא לאות על מנת לעזור לכם לדחוק את כל האזכורים השליליים ברשת, לנהל עבורכם מוניטין חיובי במנועי החיפוש וברשתות החברתיות ולשמור על שמכם תמיד בשפתיים חיוביות.

 

איפה ניתן למצוא אזכורים שליליים אודות אנשי ציבור?

אם היינו חוזרים מספר עשורים אחורה אין מן הנמנע שאזכורים שליליים היינו שומעים מפה לאוזן, בפלאפל השכונתי ובמקרים קיצוניים בטור דעה בעיתון. יחד עם זאת אנחנו חיים בעידן אחר לגמרי, בעידן בו הכל נמצא בדיגיטל וכל אדם יכול להביע את הדעה שלו חיובית ו/או שלילית בכל רגע נתון. כיום במציאות בה אנו חיים כל ביקורת ולו הכי קטנה אודותינו יכולה להגיע אל עשרות ועד מאות אלפי אנשים תוך זמן קצר. כיום אנו רואים מגוון רחב של מקומות בהם אנשי ציבור ״זוכים״ לאזכורים שליליים:

  • טוקבקים באתרי החדשות – אנשי ציבור יודעים הכי טוב כמה קלה היד של הגולש הישראלי על המקלדת, כיום אנו רואים לא מעט טוקבקים באתר החדשות אשר מהווים עבור אנשי ציבור רבים פגיעה במוניטין ובשמם הטוב. שילוב של טוקבקים אלו יחד עם התוצאות הראשונות במנועי החיפוש עלולה לגרום לפגיעה הן בשמו הטוב והן בעסקים של אותו איש ציבור.
  • מנועי חיפוש – מנועי חיפוש הם מקום נוסף בו נוכל למצוא אזכורים שליליים אודות אנשי ציבור, הלכה למעשה גוגל הוא מנוע החיפוש הגדול בעולם ובכל שנייה מתבצעים בו למעלה מ – 50 מיליון חיפושים. אנו רואים לא מעט אנשי ציבור אשר שמם מופיע באזכורים שליליים בתוצאות הראשונות במנועי החיפוש.
  • פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק – אנו אוהבים לכנות אותם ״המשולש הויזואלי״, אלו הם הרשתות החברתיות המובילות כיום בעולם כאשר כל אחת מהם מתאפיינת בסוגי תוכן אחרים. אנשי ציבור רבים ״מוכפשים״ ומוזכרים בצורה שלילית ברשתות חברתיות אלו ותוהים מה ניתן לעשות. הלכה למעשה ישנם לא מעט דברים אותם ניתן לעשות על מנת להדחיק ואף למחוק את האזכורים השליליים ברשתות אלו.

לצד כל אלו ניתן למצוא עוד מגוון רחב של מקומות בהם ניתן למצוא אזכורים שליליים, הדרך הטובה ביותר להתמודד עם אזכורים אלו, לדחוק אותם בין תוצאות החיפוש ולהחליף אותן בתוצאות חיוביות תהיה דרך חברה המתמחה בניהול מוניטין לאנשי ציבור אשר תדע לאפיין את חומרת הבעיה ולבנות תכנית עבודה מסודרת.

ניהול מוניטין לאנשי ציבור

לא מדובר בספרינט אלא במרתון

מלאכת ניהול מוניטין איננה מלאכה קלה ויש להתאים אותה בהתאם לצרכי הלקוח ולחומרת המצב. אנשי עסקים רבים לצד אנשי ציבור רוצים להאמין כי שימוש בשירות מבטיח כי ״מהשבוע הבא לא יהיו אזכורים שליליים יותר״ אך זוהי לא תמיד המציאות, ברוב הפעמים. כאשר אנחנו מדברים על ניהול מוניטין אנו מדברים על מרתון ולא על ספרינט, יש לבנות תכנית עבודה מסודרת בהתאם לנישה בה עוסק איש הציבור, קהל היעד שלו לצד בניית תוכניות פעולה.

לכן אין מן הנמנע שהחברה איתה תבחרו לעבוד תשב יחד איתכם על שיחת תיאום ציפיות והבנה לגבי כל התהליך, לא מדובר בתהליך קצר אך לגמרי תהליך ששווה את זה ומנקה אתכם מן כל האזכורים השליליים הרשומים אודותיכם. במהלך השיחה תגדירו מטרות, תכירו אחד את השני ותצרו קשר של אמון והבנה.

 

האם ניהול מוניטין מתאים רק למי שיש נגדו אזכורים שליליים?

במרוצת השנים אנשי ציבור רבים אשר שמעו על פועלנו שאלו אותנו האם ניהול מוניטין מתאים גם להם או רק לאנשי ציבור העומדים בפניהם אזכורים שליליים. הלכה למעשה ניהול מוניטין מתאים לכולם, גם לאלו שעומדים אל מולם אזכורים שליליים וגם אלו המוצפים בחיוביות שלא נגמרת.

הגלגל תמיד מסתובב ואין לדעת איפה תהיו בחודש הבא ואפילו מחר, לכן ישנה חשיבות בעבודה עם חברה המתמחה בניהול מוניטין אשר תדע לנהל את המוניטין שלכם בצורה נכונה. אם אתם שואלים אותנו זהו הזמן האידיאלי להתחיל לעבוד על המוניטין שלכם מאחר והמוניטין שלכם נקי וניתן להזכיר אתכם באזכורים חיוביים רבים ולבנות עבורכם מוניטין אשר יהיה קשה להריסה בעתיד ברמה הדיגיטלית.

 

מה הם התהליכים הנעשים במסגרת ניהול מוניטין לאנשי ציבור?

ניהול מוניטין לאנשי ציבור איננה מלאכה קלה במיוחד ודורשת מיומנות, יצירתיות ומקצועיות הן בעולמות הפסיכולוגיה וההבנה של הגולש והן הבנה בעולמות הדיגיטל וקידום אתרים אורגני בפרט. בדיוק כמו נושאים אחרים מעולמות השיווק אשר מטרתם ״למתג״ מותג ו/או איש כמותג מהימן ואיכותי גם כאשר אנחנו עושים ניהול מוניטין לאיש ציבור עליהו להשתמש בטכניקות דומות.

במהלך ניהול מוניטין אנו נעשה הכל על מנת לדחוק את כל האזכורים השליליים על הלקוח ובאותה נשימה לקדם תוצאות חיוביות ואזכורים חיוביים המוזכרים אודותיו במטרה להעלות את המוניטין והמהימנות של אותו בעל מקצוע במנועי החיפוש וברשתות החברתיות.

כל אלו לצד תהליכים רבים הקשורים לעולמות השיווק והקידום נעשים בצורה מקצועית ובמטרה אחת מרכזית – להפוך את הקערה על פיה ולהשתמש בדיגיטל שעד עכשיו ״עשה חיים קשים״ ולהפוך אותו לנכס החשוב ביותר של איש הציבור עם מוניטין חיובי וללא שום רבב.

 

בין הדברים שיעשו במסגרת ניהול מוניטין לאנשי ציבור אנו רואים:

  • היכרות עם איש הציבור ואפיון צרכיו – אחד הדברים הראשונים שיעשו במסגרת ניהול מוניטין תהיה פגישה עם איש הציבור לצד אפיון צרכיו. בפגישה זו יעלה אותו לקוח את כל הטענות שיש לו, מה הם המטרות שלו. כמו כן חשוב כי השיחה תהיה כנה במאה אחוז מצד שני הצדדים על מנת להוביל לתוצאות אופטימאליות. מיותר לציין כי חברה המתמחה בניהול מוניטין לאנשי ציבור חתומה על חוזה סודיות.
  • שיפור אופטימיזציה – במהלך ניהול מוניטין לאנשי ציבור פועל בעל המקצוע המתמחה ללא לאות על מנת לנתח אזכורים שליליים וכל מידע העולה אודותיכם ברחבי האינטרנט – רשתות חברתיות, פרופילים, אתרי אינטרנט, בלוגים, בלוגים מקצועיים ושאר מקומות בהם ישנו סיכוי סביר שהשם שלכם מופיע באזכור שלילי.
  • ניתוח אזכורים שליליים –בעל מקצוע המתמחה בניהול מוניטין יפעל ללא לאות על מנת לנתח אזכורים שליליים המופיעים ברחבי האינטרנט לרבות אתרי אינטרנט, פרופילים, פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק ובלוגים מקצועיים. לאחר מכן יבנה איש המקצוע תכנית עבודה מפורטת אשר מטרתה להדחיק אזכורים שליליים אלו.

אלו הם רק חלק קטן מן הפעולות הנעשות במהלך ניהול מוניטין לאנשי ציבור, חשוב לציין כי מרבית הטכניקות מושתתות ומבוססות על עולמות הקידום האורגני במטרה לשפר את המוניטין. לכן ישנה חשיבות בעבודה עם בעל מקצוע המתמחה בקידום אתרים אורגני לצד ניהול מוניטין.

 

״האם אני יכול לנהל לעצמי את המוניטין לבד?״

אנשי ציבור רבים תוהים האם הם יוכלו לנהל לעצמם את המוניטין לבד, הלכה למעשה התשובה היא כן. יחד עם זאת התשובה החכמה להגיד היא חד משמעית לא. על מנת לנהל מוניטין בצורה נכונה יש צורך בהבנה מקצועית ונרחבת של עולמות הדיגיטל לצד עולמות הקידום, עבודה לא מקצועית עלולה לגרום ללא מעט נזק.

כמו כן מאחר ומדובר באיש ציבור אנו יוצאים מנקודת הנחה שהזמן אותו הוא יוכל להשקיע בלימוד ובעשייה בכל הקשור לעולמות המוניטין הוא פעוט, לכן אנו ממליצים לתת לחברה המתמחה בתחום לנהל עבורכם את הכל הן מבחינה מקצועית, הן מבחינת זמן והן מבחינת אמוציות (זה הרי ידוע לכם שקשה מאוד להגיב לאזכורים שליליים אודותינו בצורה רגועה ושלווה).

 

החשיבות בעבודה עם חברה המתמחה בניהול מוניטין לאנשי ציבור

כיום ניתן למצוא לא מעט בעלי עסקים, חברות ואנשים מן עולם הדיגיטל המציעים שירותי ניהול מוניטין לאנשי ציבור. יחד עם זאת לעיתים אנשי ציבור רבים תוהים איך ניתן לבחור את בעל המקצוע הטוב ביותר עבורם מבין כל ההיצע הרב. אנו מאמינים כי ישנה חשיבות בעבודה עם חברה המתמחה בניהול מוניטין לעסקים כלל ולאנשי ציבור בפרט. יש לעבוד אך ורק אל מול חברה בעלת ניסיון, ותק ומוניטין בעולמות ניהול המוניטין. חברה כזו תדע איך לנהל את הפרויקט בצורה נכונה, חכמה ויעילה ותתן לנו מעטפת מלאה תחת קורת גג אחת.

 

יצירת תוכן איכותי – חלק בלתי נפרד מניהול מוניטין

הדעה הרווחת בקרב אנשים רבים הניגשים לשירותי ניהול מוניטין הוא שהשירות מיועד אך ורק לשם דחיקת אזכורים שליליים ו״השבת מלחמה״ בטוקבקיסטים ופסקי דין המופיעים אודותינו במנועי החיפוש וברשתות החברתיות, מדובר במחשבה מוטעית מן היסוד. אין ספק כי ניהול מוניטין עושה את כל הפעולות שציינו עד עכשיו בצורה מושלמת אך יחד עם זאת אנחנו מאמינים כי ניהול מוניטין הוא חלק בלתי נפרד מן בניית מוניטין של עסק גם אם כרגע לא נפל בו ״רבב אינטרנטי״.

חלק בלתי נפרד מן ניהול מוניטין מסתכם ביצירת תוכן איכותי על איש ציבור, על פועלו, על ההישגים שלו, הדברים אותם הוא מקדם ושאר ירקות. תכנים אלו מפורסמים על ידי פרופילים ברשתות החברתיות, מאמרי דעה, בלוגים ואף כתבות תדמית סמויות ו/או גלויות באתרי חדשות שונים.

פעולות אלו נעשות במטרה מרכזית – להבליט את הנוכחות הדיגיטלית החיובית שלכם ולבנות עבורכם מוניטין דיגיטלי חזק שיהיה קשה מאוד לערער.

 

כלל ברזל: דיסקרטיותֿ

אחד הדברים החשובים ביותר במלאכת ניהול מוניטין הוא הדיסקרטיות. במרוצת השנים פגשנו אנשי עסקים ואנשי ציבור רבים אשר חששו בצורה כזו או אחרת לפרטיות שלהם במהלך פגישת אפיון עסקית. כאשר אתם עובדים עם חברה המתמחה בניהול מוניטין לאנשי ציבור עליכם לדעת כי דיסקרטיות הינה ערך עליון עבורה. עליכם להיות כמה שיותר פתוחים וכנים עם אנשי המקצוע איתם תיפגשו. לכן ישנה חשיבות בבחירת בעל המקצוע הטוב ביותר עבורכם. אנו ממליצים לכם לגשת אל שיחת היכרות עם חברה המתמחה בתחום על מנת לשמוע עליה ועל פועלה. כמו כן, כל אינטראקציה שכזו צריכה להיות מגובה בחוזה אשר מבטיח את הדיסקרטיות של איש הציבור.

 

״אני מרגיש שהמקרה שלי אבוד, הסיפור שלי גמור״

זוהי הייתה אחת מן האמירות של איש עסקים וציבור שהגיע אל משרדנו לפני כ-שנה וחצי. אותו איש עסקים הרגיש שהמקרה שלו אבוד ולמילותיו – ״הסיפור שלי גמור״. אין סוף חוות דעת ואזכורים שליליים אשר נכתבו על ידי קולגות למקצוע וגורמים עוינים אחרים אשר ניסו לפגוע בו ולהוציא לו את האוויר מהמפרשים. פייר, הם כמעט הצליחו לעשות זאת.

כשאותו איש עסקים אמר לנו את אותם מילים עם דמעות בעיניים הסתכלנו עליו ואמרנו לו שהכל בר תיקון. הוא לא האמין, אך מבחן הזמן לימד אותו משהו אחר גמרי. כאשר אנחנו מדברים על עולמות ניהול המוניטין אנו מדברים על מלאכה לא פשוטה במיוחד אך אם היא נעשית על ידי בעלי המקצוע הנכונים ניתן לצאת מהכל.

עליכם לזכור כי לא מדובר בספרינט אלא בריצת מרתון ואין באפשרות בעל מקצוע לחלץ אתכם ביום מן הצרה, אך בשיתוף פעולה מלא יחד עם כנות משני הצדדים אפשר להגיע אל תוצאות מרחיקות לכת, להסיר כתמים ואזכורים שליליים שלא חשבת שלעולם תצליח להסיר ואף להגיע למצב בו מתחילים לבנות את המוניטין החיובי מחדש.

חברת My Reputation מתמחה בניהול מוניטין ורואה בדיסקרטיות כערך עליון לכל אחד מן הלקוחות שלה.

 

ניהול מוניטין לאנשי ציבור: הכירו את גלעד קמר

גלעד קמר הפך בשנים האחרונות לביטוי שגור בקרב אנשי ציבור רבים, אם עדיין לא הכרתם אותו כנראה שהגיע הזמן. גלעד הינו אחד השמות הבולטים והמובילים בעולם ניהול המוניטין בישראל. גלעד בעל חברת קידום אתרים (Webs) הנחשבת לאחת מן החברות המובילות בעולמות השיווק והדיגיטל בישראל. מי כמוהו יודע כמה שם טוב וחיובי חשוב להצלחה שלכם.

במהלך השנים ליווה גלעד מגוון רחב של פרויקטים מורכבים יחד עם אנשי ציבור מהארץ ומהעולם, לא מעט מן הפרויקטים בוצעו על ידיו בתור ״קבלן ביצוע״ העובד עם גופים המספקים מענה ״ביטחוני״ לחברות, ארגונים ואנשי ציבור.

גלעד צבר לעצמו ניסיון של למעלה מעשור בתחום וחברת הקידום שלו עובדת עם מגוון רחב של לקוחות ומשפיעה באופן ישיר על המוניטין שלהם.

אמרתם ניהול מוניטין לאנשי ציבור – אמרתם My Reputation

חברת My Reputation בהנהלתו של גלעד קמר הינה חברה המתמחה בניהול מוניטין לעסקים ונחשבת כחלק מקבוצת Webs קידום אתרים המוערכת. כמו שכבר הצלחתם להבין ניהול מוניטין איננה מלאכה פשוטה וטומנת בחובה לא מעט אתגרים אך יתרונות לאנשי ציבור. לפיכך אין מן הנמנע שאנו נצטרך להיעזר בבעל מקצוע בעל ניסיון והבנה מקצועית בכל הקשור לעולמות המוניטין והקידום.

חברת My Reputation בהובלתו של גלעד מתמחה בניהול מוניטין לעסקים ופועלת למעלה מעשור בעולמות הקידום והמוניטין, החברה שירתה במרוצת השנים מגוון רחב של לקוחות פרטיים, עסקיים, ארגונים, תאגידים ואנשי ציבור ועובדת כל הדרך עד לתדמית ציבורית חיובית אשר לא נפל בה רבב ברחבי האינטרנט.

זה הזמן שלכם לדאוג למוניטין שלכם.

מחכים לכם – My Reputation.

שתף ב:

ניהול מוניטין לאנשי ציבור

אולי יעניין אותך גם: