הסרת פסקי דין מהאינטרנט

הסרת פסקי דין מהאינטרנט עשויה להיות רלוונטית מאוד לכל אחד ואחת מאיתנו. זה יכול לתפוס אותנו בהפתעה, כרעם ביום בהיר. למרבה המזל, מסתבר שיש מה לעשות. בחלק מהאתרים שבהם מופיעים פסקי דין, אפשר להסיר אזכורים. בחלק מהם אי אפשר להסיר את האזכורים אולם ניתן לבצע פעולות מסוימות שיצמצמו את האפקט על ידי שיטה שנקראת ניהול מוניטין.

מי מאיתנו לא ניסה להריץ חיפוש בגוגל ובכלל באינטרנט, עם השם שלו או עם שם העסק? הסקרנות הזאת טבעית לכולם, אבל לבעלי עסקים ועצמאים ההקשרים שבהם השם מופיע ברשת, הם קריטיים. זה כמובן קריטי מבחינת המוניטין העסקי והיכולת להפיק הכנסות. פרסומים בהקשרים שליליים מהווים כאב ראש לא קטן כשהם מופיעים תחת שם העסק או תחת השם הפרטי, אבל האזכור בצמוד לפסק דין, זה כבר בעיה מליגה אחרת. לכאורה, פסקי דין שונים מהשמצות או לשון הרע, כך שנראה שצריך פשוט ללמוד לחיות איתם. אבל כאשר יודעים את הטכניקות המתאימות כפי שנציג בהמשך, ניתן להצליח עם הסרת פסקי דין ביעילות בלתי מבוטלת. קראו להלן ותבינו על כך.

מדוע בכלל צריך הסרת פסקי דין מגוגל?

לפני שנצלול לעומק הנושא של הסרת פסק דין מעמודים ואתרים שונים ברשת, בואו נתחיל קודם כל עם הגדרת המטרה. מדוע בכלל הסרת פסקי דין ממנוע החיפוש ומהרשת חשובה כל כך? נזכור כי אנשים כיום ניגשים לגוגל בתור מקור מידע ראשוני ואף בלעדי, כמעט בכל נושא. זה בוודאי נכון כאשר מעסיק מחפש עובד, כאשר בעל עסק מחפש שותף, כאשר לקוח מחפש ספק שירות או רוצה לרכוש מוצר כזה או אחר. הגולשים מתייחסים מאוד ברצינות למידע חיובי וגם למידע שלילי שמוצג בתוצאות החיפוש ברשת. במיוחד ההתייחסות משמעותית, כאשר מקור המידע או סוג הפרסום נתפסים כאמינים ואובייקטיביים.

מחיקת פסקי דין מגוגל

בין אם נרצה ובין אם לאו, פסק דין שמופיע ברשת, עם השם של מותג שלנו או עם השם שלנו, מאיר אותנו באור שלילי. אגב, לעיתים אפילו זה קורה אם פסק הדין הוא לא שלילי בעיקרו. פסק דין מצטייר כנקודה שחורה, אפילו כאשר התיק נסגר או שמדובר בעניין פעוט. גם במקרים הללו עדיין זהו איתות שלילי בעיני רוב האנשים, רוב הזמן. מרבית האנשים לא יטרחו לקרוא יותר מדי את פסק הדין. אולי יעיינו בכמה שורות ויסיקו מזה את המסקנות שלהם. ללא הסרת פסקי דין מהאינטרנט, עסקאות עשויות להתבטל. ללא התייחסות לעצם הבעיה, המוניטין של העסק עלול לספוג מכה אנושה. זה יכול לגרום לתופעה המקבילה לתוצאות של שיימינג ברשת – מכירות יורדות, לקוחות נוטשים, לקוחות חדשים לא מגיעים. כאשר הדבר הכי פשוט זה למצוא באינטרנט חלופות, אנשי מקצוע או עסקים שהם המתחרים שלכם, כל זרקור שלילי מחייב התייחסות. אם כן, כעת כאשר ברורה המשמעות, נמשיך עם החלק המעניין, איך ניגשים אל הסרת פסקי דין מגוגל באופן מעשי.

האם יש טעם לפנות לבעלי אתרים לשם מחיקת פרסום משפטי?

לא בכל המקרים הסרת פסק דין מהרשת (או הסרת כל תיעוד משפטי) יהיה דבר פשוט או אפילו אפשרי. למשל מאתרים כמו תקדין או תולעת המשפט, לא ניתן להסיר את המידע המשפטי כפי שהוא. אבל כאשר אסטרטגיה אחת מהירה לא עובדת, עדיין נותרת אפשרות לפעול באסטרטגיה אחרת (גם אם זה ייקח קצת יותר זמן).

באתרים מסוימים, דרך מאוד פשוטה לביצוע ומהירה מאוד, במידה והיא מצליחה, נעשית על ידי פניה לבעלי האתר. אם שוטטתם בגוגל וראיתם פסק דין או אזכור של תביעה המתנהלת נגדכם באתר מסוים, יש מישהו מאחורי האתר הזה. ככל שמדובר באתר עצמאי יותר, פרסום של בלוגר וכיוצא בזה, יש יותר סיכוי שבפניה תשיגו את התוצאה הרצויה. זה במיוחד יעבוד אם תעלו טיעונים משכנעים וכמובן תפנו לבעלי האתרים בצורה מכובדת ולא בתוקפנות או באיומים.

שלא יהיה ספק, אתרים משפטיים מסוימים רואים בפרסום פסקי דין ומידע משפטי, משהו שלא נוגעים בו. הם ישאירו את פסקי הדין או המידע שעוסק בכם או בחברה שלכם, משום שזו המהות של האתר ויתכן שהם גם מרוויחים מכך. ישנו טרפיק לא קטן של אנשים שמתעניינים במידע מפשטי מכל סוג. וכעת שימו לב, ישנם בעלי אתרים שלא יהססו להציע לכם דיל. הדיל הוא תשלום תמורת הסרת המידע. הם יכולים לטעון, אולי אפילו בצדק מבחינתם, שההסרה של תוכן מהאתר גורם להם הפסדים. כאן זה השיקול שלכם האם להיענות לעסקה מהסוג הזה. אין פה בהכרח משוה שמנוגד לחוק, אבל אף אחד לא מבטיח שמחר האתר לא יעלה מידע דומה בקונסטלציה אחרת.

אם כן, הסרת פסקי דין על ידי פניה לבעלי אתרים מסוימים יכולה לעבוד. זה לא יצליח כמובן באתרים גדולים כגון אתרי חדשות או אתרים שמפרסמים מידע משפטי למנויים או פסקי דין לקהילת עורכי הדין, אבל לא צריך להרים ידיים מראש. שימו לב שברגע שבעל אתר מוחק את המידע, השגתם את התוצאה ועם הזמן גם גוגל תסיר את תוצאת החיפוש הזאת. אולם אם בעלי אתרים שאליהם פניתם או פניתן דחו את פניתכם או התעלמו ממנה, אל ייאוש. יש עוד כמה דברים שתוכלו לעשות.

האם יש טעם לפנות ישירות לגוגל לשם הסרת פסקי דין?

כאמור, רוב האנשים לא ייכנסו לקרוא לעומק פסקי דין שמתפרסמים ברשת. הגולשים יראו שאתם מוזכרים בתוצאות החיפוש כגורמים שהופיע בפסק דין וזה מבחינתם איתות שלילי חזק. אז באופן טבעי אסטרטגיית פעולה הגיונית תהיה לפנות היישר לגוגל. האם הסרת פסקי דין מגוגל באופן הזה באמת ריאלית? צריך להיות ישרים ולהודות שהסיכוי איננו גדול. יחד עם זאת, אפשר להגיש את הבקשה בקלות ולכן מאוד שווה לנסות.

על מנת לבצע הסרת פסקי דין מהאינטרנט באמצעות גוגל, ניתן להעביר טופס פניה. טופס הפניה שגוגל העלו מתאים בעיקר כאשר אתם פונים לאתר שמוכן להסיר פרסומים שלכם, אבל דורש לשם כך תשלום. נראה כי גוגל מתייחסת לנושא הזה כאל סוג של עניין אתי. כפי שתראו בטופס הפנייה של גוגל, יש כמה דרישות לצורך בדיקת העניין. צריך להעביר אליהם URL המוכיח שהתוכן, במקרה זה פסק הדין, עוסק ישירות בכם. יש לציין כי בעלי האתר דורשים תשלום עבור הסרת תכנים כאלה או אחרים. ישנם אתרים מסוימים שמהם גוגל מצהירים כי אינם נוטים להסיר קישורים. כך למשל אתרי ביקורת לגיטימיים. אגב, מגוגל מציינים כי עם מילוי הטופס, תקבלו מהם אישור אוטומטי למייל שאומר שהעניין בבדיקה.

גם באותם המקרים שגוגל תסיר את הקישור ממנוע החיפוש, שימו לב שהמידע עדיין קיים ברשת באתרים מסוימים. לכן, מומלץ תמיד לפנות במקביל, הן לבעלי האתרים שמפרסמים את המידע והן לגוגל עצמם. אבל כפי שציינו מוקדם יותר, כאשר אסטרטגיות מסוימות לא עובדות או עובדות באופן חלקי, יש עדיין הרבה מה לעשות.

מה השלב הבא של הסרת פסק דין?

בשלב הזה, אנו מניחים שאתם נמצאים במצב שבו פסק הדין או תביעה משפטית שבה אתם רשומים, עדיין באינטרנט. אולי אתר או בלוג כזה או אחר הסכימו למחוק את המידע, אך סביר להניח שזה מעט מדי ולא מספיק. השלב הבא יהיה לבצע פעולה שאמנם איננה מבצעת הסרת פסקי דין, אבל דוחקת את הנוכחות שלהם בצורה כזאת, שמרבית הגולשים לא יתקלו בפסק הדין המדובר. חשבו מתי הייתה הפעם האחרונה שבה שוטטתם בגוגל, וניגשתם אל מעבר לעמוד החיפוש הראשון או השני. אתם, אנחנו, מרבית האנשים מסתפקים לרוב בתוצאות החיפוש הראשונות. ולכן, ברגע שמצליחים לדחוק את אזכור פסקי הדין בצורה מספיק טובה, באופן מעשי זה דומה מאוד למטרה שאליה חותרים – הסרת פסקי דין מהאינטרנט.

האם הסרת פסקי דין מגוגל בצורה כזאת, היא דבר פשוט לביצוע? במרבית המקרים התשובה שלילית. יש צורך בלא מעט עבודה ונחישות כדי להשיג את המטרה. זו גם הסיבה שבדרך כלל פונים לשם כך לחברה שמתמחה בניהול מוניטין ברשת במובן הרחב של המילה. הפעולה של דחיקת פסקי דין למקומות שגולשים לא מגיעים אליהם איננה פשוטה, בעיקר כאשר המידע מופיע באתרים מרכזיים. כך למשל אתרי חדשות, פורטלים בעלי אלפי דפים ועדכונים שוטפים על בסיס שעתי, אתרים רשמיים שמפרסמים פסקי דין כחלק משירות לציבור או לקהלי יעד (שופטים, סטודנטים) וכדומה.

איך מבצעים הסרת פסק דין ביעילות?

כעת הבשורה שלנו היא שניתן להסיר פסקי דין ביעילות, על ידי נחישות ואסטרטגיה נחושה של דחיקת תוצאות וניהול מוניטין. השאיפה היא להציף ברשת ובגוגל הרבה מאוד מידע, המקושר אלים או אל שם העסק שלכם. המידע הזה, שהוא בעצם דפים ברשת, יתחיל לדחוק למטה בתוצאות את פסקי הדין שאתם רוצים להסיר. לשם כך, יש להכין דפים חדשים באתרים קיימים, להעלות תוכן בבלוגים, לפרסם כתבות, ידיעות וכדומה. מטבע הדברים, הפרסומים הללו נועדו להציג את השם שלכם או של העסק שלכם, בצורה חיובית. חלק מהמידע בדפי האינטרנט יהיה אינפורמטיבי ולא בהכרח חיובי (תכנים יותר ניטרליים).

אסטרטגיה כזאת שמתוכננת היטב, נשענת הן על נושא הכמות והן על נושא האיכות. זו הסיבה שחשוב לכל גורם בעולם העסקים, להתחיל לייצר נוכחות ברשת ולנהל את המוניטין, אפילו לפני שקיים מידע מזיק, פוגעני, פסקי דין או דיווחים לא רצויים. באלגוריתם של גוגל מייחס יותר ערך לאתרים קיימים ופעילים. כאשר קיימת נוכחות דיגיטלית, גם ניהול המוניטין וגם הסרת פסקי דין על ידי דחיקתם, יתבצעו בצורה טובה ומהירה יותר.

לשם ניהול המוניטין ככלל (וזה אומר טיפול בפרסומים שליליים ולא רק הסרת פסקי דין מהאינטרנט), כדאי שיהיו אתרים בבעלותכם. חשוב שיהיה גורם שמנהל בצורה שוטפת בלוגים ופרסומים מטעמכם. הפרסומים יכולים להופיע גם באתרים אחרים, כגון אירוח של מאמרי דיעה שלכם, בתנאי שזה יהיה בתוספת לנכסים דיגיטליים שאתם שולטים בהם כמקבלי החלטות וכמממנים.

נבהיר כי באותה שיטה של דחיקת פרסומים לא רצויים, אפשר להתייחס לכל מידע שאתם מאתרים ברשת ואשר מזיק לכם. זה לא משנה אם אתם מותקפים כאנשים פרטיים אך מוכרים, כאנשי עסקים, כפוליטיקאים, כבעלי חברה, המוניטין שלכם והשם שלכם הם הנכס הכי חשוב שלכם. באופן שבו ניתן לבצע הסרת פסקי דין מגוגל, ניתן לדחוק אזכורים שליליים בפורומים מקוונים. באותו אופן, אפשר להקטין את החשיפה לשיימינג, לביקורות תוקפניות או שליליות. שימו לב שדחיקת תוצאות לא רצויות תופסת גם לגבי מידע שמוזכר באתרים משפטיים. אך כאמור, ככל שמפרסם המידע חזק ומרכזי יותר, כך ניהול המוניטין במובן הרחב שלו, צריך להתנהל בצורה נחושה, עקבית ומקצועית.

כחלק מניהול המוניטין, חשוב שמישהו מטעמכם ייצר הקשרים חיוביים בפלטפורמות מגוונות. לצד הקמת אתרים ופרסומים בבלוגים, חשוב שתהיה נוכחות תחת השם שלכם ברשת החברתית. בפוסטים שלכם או מטעמכם, במאמרי דעה, חשוב שתמיד יופיע השם שלכם ו/או של החברה שלכם.

איך ויקיפדיה יכולה לעזור בהסרת פסקי דין?

על מנת לתת עוד פוש ולשפר את האסטרטגיה של הסרת פסקי דין, ניתן לנסות לרתום את ויקיפדיה לעזרה. שימו לב שזה לא נעשה בצורה ישירה. לויקיפדיה, הן בעברית והן באנגלית, אין יכולת להשפיע ישירות על הסרת פסקי דין מהאינטרנט אבל זה כן יכול לעזור בעקיפין. כאמור, על ידי ניהול מוניטין אפקטיבי, אפשר לדחוק למטה פרסומים שאתם לא רוצים לראות אונליין. ערכים בוויקיפדיה נצפים על ידי מספר רחב של גולשים וזהו מידע חיובי או ניטרלי אודותיכם. אבל מעבר לזה, גוגל נותנת ערך גבוה מאוד במדד האמינות והעדכניות לערכים בגוגל. אם תצליחו לייצר עמוד וויקיפידיה, ערך או אפילו פסקה שמזכירה את שמכם, זה מחזק מאוד את ניהול המוניטין.

חשוב לציין כי הסרת פסקי דין מגוגל תוך שימוש בשיטה הזאת מצריכה הרבה ידע והבנה. אמנם כל אחד יכול לנסות לכתוב ערכים חדשים או להציע עריכה של ערכים קיימים בויקיפדיה, אבל זו רק ההתחלה. יש צורך לעבור את המסננת החזקה של עורכי ויקיפדיה הבכירים. מסיבה זו, ברוב המוחלט של המקרים, הסרת פסק דין בשיטה זו נעשית בליווי של כותבי ערכים מקצועיים. אלה אנשים שמכירים היטב את דרך הכתיבה האנציקלופדית. הם לא רק כותבים הצעות לערכים הם גם מבינים איך התוכן לא ייראה פרסומי או מוגזם ומתי יש בו ערך ציבורי. כל אלה דגשים שיעזרו לערך חדש להתקבל ולא להידחות.

אילו דגשים נוספים צריך לדעת על הסרת פסק דין?

בכל מה שנגענו עד עכשיו, עדיין לא כיסינו את כל ההיבטים החשובים לגבי הסרת פסקי דין. הדגשים הבאים יבהירו עוד כמה נושאים מרכזיים:

  1. יתכן מאוד שיהיו גורמים שיפיקו תועלת מעצם הפרסומים השליליים ופסקי הדין שבהם אתם מוזכרים. התועלת יכולה להיות מובנת מאליה כאשר מדובר על מתחרים, אך יש עוד. אם פסקי דין שבהם אתם מוזכרים נתפסים כמעניינים, יהיו גורמים שינסו לנצל אותם כחלק מקידום האתר שלהם, המותג שלהם או המוניטין שלהם. במידה וכך המצב, ניתן להתמודד עם זה על ידי פעילות נחושה של ניהול מוניטין באופן מקצועי. בנקודות זמן מסוימות, אפשר לתת עוד קצת "פוש" לנושא על ידי קמפיינים ממומנים. עם זאת, אסטרטגיית העבודה העיקרית היא בתחום של קידום אורגני.
  2. בניהול מוניטין והסרת פסקי דין מהאינטרנט, פועלים בטכניקות מגוונות של SEO (אופטימיזציה). אלה טכניקות שנועדו לקדם נכסים דיגיטליים, אתרים ועמודים, בתוצאות החיפוש של גוגל. כאן, המיקוד הוא לקדם מידע מגוון, חיובי או ניטרלי, שידחוק וירחיק את המידע המשפטי, פסקי הדין או התביעות שמנוהלות מולכם או מול עסק שלכם.
  3. יש דברים שבהם הגזמה יכולה לעורר אפקט לא רצוי. כאמור, בניהול מוניטין תצטרכו להעלות הרבה מידע ותוכן, תחת השם שלכם. יכולה להיות נטייה להאדיר את השם, לפרסם דברים מאוד מאוד חיוביים. זה בסדר שיהיו אזכורים חיוביים, אפילו נחוץ, אבל הגזמה עלולה לעורר שיח לא בריא ברשת. אם זה נראה מוגזם מדי, חיובי יותר מדי, מעצים יותר מדי, זה כנראה מוגזם. דרך המלך היא מידה טובה בעניין הזה, להישאר ממוקדים ועם מסרים ומידע ש"מחליקים בגרון" בצורה חלקה גם מול גולשים שלא אוהדים אתכם יותר מדי.
  4. כדאי שיהיה גורם מקצועי שינהל לכם את נושא המוניטין ודחיקת פסקי הדין, לא רק בשל העבודה הרבה והנחישות הדרושים. פרסומים בשיטת "העתק הדבק" לא יעבדו היטב. למעשה, גוגל עלולה לסמן פרסומים זהים שאתם מעלים בזמן קצר, מה שיהפוך אותם ללא אמינים. ובתור מידע לא אמין, זה לא יצליח לעשות שום דבר בדחיקת פסקי דין ואזכורים שליליים אחרים.
  5. כאשר מצליחים לשכנע את גוגל או בעלי אתרים למחוק אזכור שלילי אודותיכם או אזכור של פסק דין, לא תמיד זה נגמר בכך. שרתי גוגל עשויים לשמור דפים ישנים, כך שלגולשים עדיין יש אפשרות לגשת ולראות את הדברים. בגוגל ישנה דרך שמאפשרת לדווח ולהסיר תכנים ישנים, שהם כבר לא רלוונטיים ורק מטעים או מזיקים לגולשים. נדגיש – זה יכול לעבוד לגבי תכנים שהוסרו הסרה מוחלטת אבל רק ה"צל" שלהם עדיין קיים ורוצים להסיר אותו.
  6. פרסומי לשון הרע – ברשתות חברתיות מסוימים, אתם עשויים להיתקל בפרסומי לשון הרע ישירים. למשל השמצות בוטות אשר נשענות בצורה חופשית על פסק דין או על מקרה צרכני כלשהו. אם אתם נתקלים או שדיווחו לכם שישנו פוסט משמיץ, מעליב או לשון הרע בפייסבוק או בכל רשת חברתית אחרת (יו טיוב, טיק טוק, זה לא משנה), יש כמה דרכי פעולה. דרך אחת הוא לפנות ישירות אל הפלטפורמה. מדווחים על כך שישנו פוסט או פרסום שמנוגדים לערכי הפלטפורמה. אם הפלטפורמה תשתכנע שזה מוצדק, התוכן הזה יוסר. במידה ולא, ניתן להיעזר בכלים משפטיים.

לסיכום, כעת ברור לגם היטב, מדוע בכלל צריך הסרת פסקי דין מגוגל. אתם מבינים יותר האם יש טעם לפנות לבעלי אתרים לשם מחיקת פרסום משפטי ואיך עושים את זה. אתם גם יודעים מתי יש טעם לפנות ישירות לגוגל לשם הסרת פסקי דין ומה התהליך. אתם מבינים את הקשר שבין ניהול מוניטין ברשת, איך זה קשור לפרסום פסקי דין וגם איך ויקיפדיה יכולה לעזור בהסרת פסקי דין. למדתם דגשים רבים לגבי הסרת פסק דין והבנתם מדוע צריך לפעול נכון, בנחישות אך מבלי להיכנס ללחץ. פעולות שנעשות מתוך לחץ (כגון פרסום מטעמכם שמעליב אחרים או מאיים), עלולות לגרום ליותר נזק מתועלת.

זקוקים לניהול מוניטין מקצועי, סיוע בהסרת פסקי דין מהאינטרנט, דחיקת תוצאות שליליות וחיזוק השם הטוב שלכם? פנו אל MyReputation מבית Webs. תכנון אסטרטגיה לניהול מוניטין, ויישום באפקטיביות הנדרשת.

שתף ב:

הסרת פסקי דין מהאינטרנט

אולי יעניין אותך גם: