הדחקת אזכורים שליליים

במהלך השנים האחרונות אנו עדים לעלייה משמעותית בביקוש לשירותים הנכללים תחת התחום של ניהול מוניטין עסקי באינטרנט. כל זאת, על רקע ההכרה בחשיבותו המכרעת של כלל המידע אשר זמין ברחבי האינטרנט אודות בית עסק או מותג כלשהו ותרומתו בכל הנוגע לתדמית הציבורית של עסק זה במרחב המקוון.

במאמר הבא נציג בפניכם בהרחבה מהו השירות של הדחקת אזכורים שליליים ממנועי חיפוש באינטרנט, אשר נכלל בסל השירותים אשר ניתנים כחלק מתהליכי ניהול מוניטין עסקי. במסגרת זו, יוצגו דוגמאות לאזכורים שליליים אודות בתי עסק שזמינים ברחבי האינטרנט ויפורט מהם מהלכי הפעולה המבוצעים כחלק מהשירות של דחיקת אזכורים שליליים, מהם המקרים המזמנים צורך בשירות זה, כמה זמן עשוי להימשך תהליך יסודי של הדחקת אזכורים שליליים ממנועי החיפוש באינטרנט וכדומה.

הדחקת אזכורים שליליים בגוגל

הדחקת אזכורים שליליים ממנועי החיפוש באינטרנט – במה מדובר?

לא בכדי תחילתו של כל תהליך בתחום ניהול המוניטין העסקי נעוצה במיפוי של כלל ערוצי התוכן השונים הזמינים ברחבי האינטרנט – אתרי אינטרנט מגוונים, רשתות חברתיות, בלוגים, אינדקסים וכדומה. העידן הדיגיטלי המאפיין את ימינו, ממקם את מנועי החיפוש הקיימים באינטרנט כמקור העיקרי והמרכזי לשם חיפוש וקבלה של מידע ומשווה חשיבות מכרעת למנועי חיפוש אלה כחלק מהמאמץ להשגת שליטה על כלל המידע הזמין ברשת אודות בית עסק או מותג כלשהו. כל זאת, במטרה להבטיח שכלל המידע הזמין באינטרנט אודות עסקים, מותגים או אנשים ישרת את טובתם ויתרום לחיזוק תדמיתם החיובית.

על מנת להשיג שליטה זו, נעשה שימוש במספר דרכים, בראשן ניצבת הפרקטיקה של דחיקת אזכורים שליליים ממנועי החיפוש באינטרנט, כלומר הדחקתם של אזכורים שליליים אודות העסק או המותג שלכם – פוסטים שליליים ברשתות החברתיות, ביקורות שליליות בבלוגים מקצועיים ופלטפורמות שונות, אזכורים שליליים באתרי חדשות גדולים, מעורבות בסכסוכים והליכים משפטיים וכדומה – על מנת לצמצם את היקף חשיפתם של אזכורים אלה ברחבי האינטרנט ולמנוע את פגיעתם בהצלחתו העסקית ושמו הטוב של העסק שלכם.

מתי עולה צורך בקבלת שירות של הדחקת אזכורים שליליים ממנועי החיפוש באינטרנט?

ככלל, כל חברה, מותג או אדם עשויים למצוא תועלת רבה בשירות של הדחקת אזכורים שליליים ממנועי החיפוש, שכן האינטרנט מהווה כמאגר עצום של מידע על כל דבר שאי פעם תרצו לדעת.

על כן, מלבד חברות, מותגים ואנשי עסקים הנזקקים באופן תדיר לשירות של הדחקת אזכורים שליליים ממנועי החיפוש באינטרנט, גם אנשים פרטיים, המעוניינים בהבטחת צבר של תוצאות חיוביות אודותיהם במנועי החיפוש (לצרכי קבלה לעבודה וכדומה) עשויים להפיק תועלת רבה משירות זה.

מהם מהלכי הפעולה המבוצעים כחלק משירות של הדחקת אזכורים שליליים מהרשת?

שירות בתחום של דחיקת אזכורים שליליים מבוצע על ידי מספר דרכים, ובראשן ניצבת האופציה להסרה מוחלטת של הפרסום/האזכור השלילי אודות המותג שלכם על ידי שכנוע של בעלי האתר למחוק את האזכור השלילי המופיע בנכס הדיגיטלי שבבעלותם. אולם מדובר באופציה נדירה יחסית ולרוב יש לפנות לחלופות נוספות המאפשרות דחיקת אזכורים שליליים מהרשת.

חלופה נוספת לביצוע השירות בתחום של הדחקת אזכורים שליליים היא דחיקה למטה של האזכורים/התוצאות השליליות באמצעות שיפור האופטימיזציה וקידום של כלל נכסיו הדיגיטליים של בית העסק לצד קידום נכסים דיגיטליים הכוללים אזכורים חיוביים בהקשר לעסק – בין אם על ידי קיום תהליך מקצועי של SEO ובין אם על ידי שימוש בקידום ממומן, שיסייעו בקידום האזכורים והתוצאות החיוביות הנוגעות לעסק על חשבון התוצאות השליליות.

לכל אלו מתווספת מלאכת יצירתו של תוכן חיובי אודות בית העסק במגוון ערוצי הפרסום שמציע המרחב האינטרנטי – פרסום כתבות תדמית באינטרנט, כתיבת ערך אודות העסק בוויקיפדיה, בניית קישורים חיצונים לנכסיו הדיגיטליים של האתר דרך ערוצי תוכן גדולים (רשתות חברתיות, בלוגים מקצועיים, אינדקסים מוכרים וכדומה) – כאשר זו תסייע לקידום תוכן חיובי אודות העסק שלכם במנועי החיפוש ולדחיקת אזכורים שליליים לגביו לדף השני של תוצאות החיפוש.

כמה זמן צפויה להימשך העבודה בתחום של הדחקת אזכורים שליליים?

מאפייניו השונים של השירות בתחום של דחיקת אזכורים שליליים במנועי החיפוש הינו אינדיבידואלי ומשתנה בין מקרה למקרה, כך לגבי מידת מורכבותו של התהליך, סט המהלכים הנדרשים כחלק מהתהליך (תכנון ואסטרטגיית פעולה), עלותו של התהליך ומשכו, שבמקרים מסוימים עשוי להימשך גם שבועות ואף חודשים.

בתוך כך, מרכיבים כמו זהות האתרים בהם פורסמו האזכורים השליליים, התחרותיות המאפיינת את התחום של המותג הפונה לשירות של דחיקת אזכורים שליליים, מידת אחיזתו הקיימת של המותג במרחב המקוון (מצבם הנוכחי של הנכסים הדיגיטליים הקיימים של המותג) וכדומה, טומנים בחובם השפעה ישירה על רמת הקושי הטמונה בתהליך של דחיקת אזכורים שליליים, משך הזמן המוערך של התהליך ועלותו המשוערת.

איפה ניתן למצוא מומחה בתחום של דחיקת אזכורים שליליים?

מומחים בתחום של דחיקת אזכורים שליליים לרוב מגיעים מעולם השיווק הדיגיטלי, כך שהם מגלמים בקיאות והבנה רחבה בכל הנוגע לעולם זה, על כלל זירותיו השונות.

כמו כן, לאור החשיבות הרבה המוטלת על הכף, שהרי עסקינן במשאב היקר מכל – המוניטין של העסק שלכם, מומלץ לפנות למומחה בתחום שיסייע לכם לבנות אסטרטגיה מקיפה ויעילה לשימוש בפרקטיקה של דחיקת אזכורים שליליים, כחלק ממערך ההגנה על שמו הטוב של העסק שלכם באינטרנט.

מוניטין הוא לא עניין של מה בכך, זהו המשאב היקר ביותר של כל עסק ומותג; אז אם אתם מעוניינים להגן על תדמיתו הציבורית של העסק שלכם ברחבי האינטרנט, פנו אלינו עוד היום לקבלת ייעוץ מקצועי בתחום עם MyReputation מבית וובס.

נשמח לסייע לכם להצעיד את העסק שלכם לעבר ההצלחה העסקית, תוך הבטחת מוניטין ללא רבב עבור העסק שלכם ברחבי האינטרנט.

שתף ב:

הדחקת אזכורים שליליים

אולי יעניין אותך גם: