הסרת פרסום שלילי

חיפוש באינטרנט הוא למעשה מילה נרדפת לחיפוש בגוגל. גוגל הוא כבר מזמן מנוע החיפוש הגדול והפופולארי בעולם, והוא המקום בו כולם תרים אחר מבוקשם בין אם זה מידע על מוצר או שירות מסוימים, בין אם זה מידע על עסק כלשהוא, על בן אדם כזה או אחר או כל מידע שהוא.

הקלדת שאילתא בגוגל מובילה לקבלת תוצאות שהם קישורים שמובילים לאתרים עם מידע רלוונטי שאמור לתת תשובות על השאילתא וקרוב ל-100% מהגולשים לוחצים על התוצאות הראשונות ובטח על אלו שבעמוד הראשון.

מהי המשמעות של הסרת פרסום שלילי?

ההשפעה של עמוד התוצאות הראשון של גוגל אם כן ברורה. על הצלחתו של עסק, על דעה על בן אדם ולמעשה, על כל דבר. תוצאה שמובילה לפרסום שלילי בעמוד הראשון בגוגל יכולה לגרום לפגיעה בהכנסות העסק או לירידה בהכנסות של האדם עליו יש את הפרסום ובכלל, יכולה לחסום את האפשרות ליצירת קשרים עסקיים או לקבלה לעבודה. אף אחד לא אוהב לרשום את השם שלו בגוגל ולקבל תוצאות שליליות.

אבל יש חדשות טובות. הסרת פרסום שלילי בגוגל היא משהו אפשרי, אם עושים את הפעולות הנכונות ואם יש קצת סבלנות. הסרת פרסום שלילי היא עבודה למקצוענים, כאלו שיודעים איך לעשות את הדברים בצורה נכונה בשביל שלאחר כמה שבועות או חודשים, הקלדה של אותה השאילתא בגוגל תוביל לתוצאות חיוביות או לפחות להסרת אלו שהיו שליליות

אילו דרכים יש להסרת פרסום שלילי בגוגל?

תדמית שלילית ברשת יכולה אם כן להיות מכת מוות לעסק שלכם או ליכולת שלכם להצליח כי אף אחד לא באמת רוצה לעשות עסקים או להיות בקשרים עם בן אדם או עסק שיש עליהם חוות דעת שליליות. שימו רגע את עצמכם בסיטואציה הזו – אם הייתם רוצים לשכור את שירותיו של עורך דין מסוים לעניין כלשהוא והייתם מקלידים את שמו בגוגל ומקבלים קישורים לכתבות שמדברות על שירות לא טוב, על זה שהוא לא ישר או כל דעה שלילית אחרת הייתם שוכרים את שירותיו? סביר להניח שלא. אם הייתם רוצים לרכוש מוצר בחנות דיגיטלית מסוימת וכבר כשהייתם מקלידים את השם שלה ההשלמה האוטומטית היתה מולידה משהו שלילי הייתם רוכשים בחנות הזו? כמובן שלא.

אבל גם אם נתתם שירות לא טוב או שהיתה לכם תקופה לא טובה בעסק או בחיים הפרטיים שהובילה לתוצאות כאלו אתם יכולים לתקן אותה ברשת. אתם יכולים לשנות את מצבכם או מצב העסק שלכם עם עבודת הסרת פרסום שלילי. איך זה מתבצע? יש שתי דרכים לעשות את זה.

לנסות ולהסיר את הכתבה השלילית לגמרי מהרשת. – צריך לפנות לאתר בו פורסמה הכתבה ולבקש להסיר אותה, ואם יש עילה משפטית (כמו לשון הרע וכדומה) אז לדרוש להסיר אותה. אם זה מצליח, מעולה. הבעיה היא שבמרבית המקרים אין שיתוף פעולה מצד מנהלי האתר והכתבה נשארת בו. ויש עוד בעיה שהיא למעשה סיכון כשיוצרים קשר עם בעלי אתר בשביל להסיר כתבה מסויימת. בעלי האתר יכולים להוציא שוב פעם כתבה חדשה ובה הם יתארו את הניסיון ליצור איתם קשר כדי לנקות את מושא הכתבה, בין אם זה בן אדם או עסק. הפגיעה התדמיתית יכולה להיות דרמטית עוד יותר וכדאי לקחת את זה בחשבון לפני שעושים צעד כזה.

דחיקת הכתבה השלילית אחורה – מה שצריך לעשות הוא לדחוק את הכתבה מדף התוצאות הראשון בגוגל ובטח מהתוצאות הראשונות בדף הראשון אחורה. ברגע שהכתבה השלילית תידחק לעמודים 2, 3 ואחורה עוד יותר, אף אחד לא ייכנס לתוצאות הללו כי כפי שציינו, קרוב ל-100% מהגולשים נכנסים לתוצאות הראשונות לאחר שהם מקלידים את השאילתא שלהם. איך דוחקים אחורה תוצאות שליליות? זה כמו שאמרנו עבודה למקצוענים, למי שחי ונושם קידום אתרי אינטרנט או בשמם המקצועי – אנשי SEO.

הסרת פרסום שלילי בגוגל

איך מסירים פרסום שלילי בגוגל שמופיע כתמונה?

פרסום שלילי בגוגל יכול להיות בצורות שונות. הוא יכול להיות כמאמר בבלוג באתר כלשהוא שמשמיץ אתכם או את העסק שלכם, הוא יכול להיות בצורת כתבה באתר מרכזי כמו Ynet ואחרים מה שעוד יותר קשה לטיפול, והוא יכול להיות תגובות שליליות, חוות דעת שליליות וכל אזכור שלילי שלכם.

אבל הוא יכול להגיע גם כתמונה. בתוצאות של גוגל יש כידוע גם אופציה לבחור בתמונות ואתם או העסק שלכם יכולים להופיע שם עם מישהו שנחשב לדמות שלילית, בלבוש שלא מחמיא לכם או בכל ווריאציה שהיא שעלולה להזיק לכם. גם במקרה כזה יש מה לעשות. האפשרות הראשונה היא לפנות לאתר בו מפורסמת התמונה ולבקש שיסירו אותה וכך היא לא תופיע בתוצאות, ואם זה לא קורה בגלל סירוב של בעלי האתר או מכל סיבה אחרת, גם פרסום של תמונות אחרות עם השם שלכם או של העסק שלכם עשוי לדחוף את התמונה השלילית למקום בולט פחות. אופציה נוספת שבדרך כלל לא עובדת היא פניה ישירה לגוגל ובקשה להסיר את התמונה המדוברת. ברוב המקרים פניה כזו לא תקבל מענה אבל אף פעם אי אפשר לדעת וכדאי לנסות.

איך מסירים פרסום שלילי שמופיע כפסק דין?

יש אתרי אינטרנט שעוסקים בפסקי דין שניתנו במהלך השנים. פסק דין בעניינכם או בעניין העסק שלכם יכול להיות ישן אבל הוא עדיין יופיע כשיקלידו את השם שלכם בגוגל. פסק דין שלילי בעיקר כשהוא מתפרסם באתר שנחשב לאמין יכול להיות בעייתי מאוד בשבילכם. גם במקרה הזה, האפשרות הראשונה היא לפנות לאתר ולבקש הסרה של פסק הדין בעניינכם. אם זה מצליח, מה טוב. אם לא, גם פה יהיה צורך לדחוק את פסק הדין הזה כמה שיותר אחורה בעמודי התוצאות של גוגל. בכל מה שנוגע לפסקי דין ובכלל כפי שציינו ניתן לפנות לגוגל ולבקש הסרה, ואם אתם חושבים שבית המשפט יהיה איתכם, גם פנייה אליו היא אפשרות שכדאי לחשוב עליה.

איך מתבצע הסרת פרסום שלילי בפועל?

הסרת פרסום שלילי בגוגל יכולה אם כן להתבצע בדרכים שונות. אבל איך זה קורה בפועל? דרך אחת היא לנצל את הנכסים הדיגיטליים החיוביים הקיימים. מה זה אומר? זה אומר שאם לצורך העניין ישנה כתבה שפורסמה עליכם, כתבה שמציגה אתכם באור חיובי צריך לקדם את הכתבה הזו כדי שהיא תופיע בתוצאות הראשונות של גוגל.

אם אין לכם נכסים דיגיטליים חיוביים צריך לייצר נכסים כאלו. זה אומר להקים אתרי אינטרנט או בלוגים שמציגים אתכם באור חיובי, וזה אומר ליצור תדמית טובה. אפשר גם ליצור תכנים חדשים בנכסים קיימים, תכנים שיכולים להיות מאמרים, פוסטים, מדריכים וכל תוכן אחר שאחרי שהוא ייכתב, הוא יקודם בגוגל בצורה אורגנית (על ידי אנשי SEO)

מה הקשר בין הסרת פרסום שלילי בגוגל ובין SEO?

חשוב קודם להבין מה זה בכלל SEO אז הנה כמה מילים על התחום. SEO הם ראשי תיבות של Search Engine Optimization שזה למעשה קידום אורגני בגוגל, קידום טבעי של דפי אינטרנט על בסיס ביטויי מפתח. זה אומר שכשרוצים לקדם ביטוי מסוים (לדוגמא "נעלי ספורט בחדרה") אחרי שבודקים בכלים שונים שזה ביטוי עם נפח חיפושים גבוה, צריך שדף האינטרנט באתר המקודם יופיע בדף הראשון של גוגל ובתוצאות הראשונות על מנת שהגולשים יקליקו עליו כשהם יקלידו את הביטוי הזה.

זה בדיוק מה שעושים כשרוצים להסיר פרסום שלילי. מעבר לאפשרות של הסרת הדף עצמו במידה והיא מצליחה, יוצרים תכנים חדשים עם שם העסק או שם האדם שיש עליו פרסומים שליליים ומקדמים אותם.

איך זה מתבצע בפועל? אנשי SEO  מומחים עושים את זה בדרך כלל, אבל מה שחשוב לדעת הוא שקודם כל מקפידים לכתוב תכנים איכותיים שיהיו בעלי ערך לגולשים ככה שכשייכנסו אליהם ויקראו אותם, יפיקו מהם את המירב. מנוע החיפוש של גוגל יודע מהו דף שמספק מידע איכותי ומהו דף שמספק מידע לא איכותי באמצעות פרמטרים שונים. אנשי SEO וכותבי תוכן מנוסים יודעים איך לכתוב כדי שיהיה גם מעניין ומועיל וגם יתאים לדרישות של גוגל מבחינת אורך, אחוז הופעת הביטוי המקודם בתוכן ופרמטרים נוספים.

צריך להציג את הדף בצורה נכונה לגוגל על ידי תגיות כותרת ותיאור וחשוב שהדף יהיה במקום מסוים בהיררכיה בין דפי האתר.

אבל מעבר לכך, צריך ליצור קישורים מאתרים אחרים שיובילו לדף המקודם שבו יש את האזכורים החיוביים עם השם של העסק או האדם שאת שמו רוצים לטהר. צריך לדעת באילו אתרים אפשר לפרסם כתבות ולשתול בהם קישורים, וצריך בעיקר לעשות את זה נכון כדי שזה לא ייראה לגוגל כקישורי ספאם (ולגוגל כאמור יש את הדרכים לעלות על מניפולציות "לא כשרות")

יש עוד פעולות שונות שצריך לעשות כשהמטרה היא כאמור לקדם דפי אינטרנט עם אזכורים חיוביים שידחקו את התוצאות השליליות. אלו היו כמה מילים ועל קצה המזלג הקשר בין הסרת פרסום שלילי וקידום אורגני – SEO.

האם יש קשר בין ניהול מוניטין להסרת פרסום שלילי?

יש קשר הדוק בין שני הדברים ולמעשה, הסרת פרסום שלילי הוא מרכיב חשוב בניהול מוניטין ברשת. ניהול מוניטין יכול להיות של מותג, עסק או בן אדם והוא מרכיב חשוב מאוד בשיווקו של העסק מכיוון שכולם נמצאים היום ברשת ואזכורים שליליים וביקורות בעייתיות ישפיעו על המוצר או המותג.

בגלל זה צריך להסיר ואם לא מצליחים אז לדחוק את התוצאות השליליות. ניהול מוניטין הוא לא רק התעסקות בחיובי אלא גם התעסקות בשלילי ואיך נפטרים ממנו או לפחות מזיזים אותו ממקומות בולטים ברשת.

מהם ה"עשה ואל תעשה" בכל מה שנוגע להסרת פרסום שלילי?

הסרת פרסום שלילי בגוגל דורשת אם כן פעולות שונות. אבל יש גם דברים שלא כדאי לעשות מסיבה פשוטה, כי גוגל יזהה אותם ועלול לפגוע בכם עוד יותר.

עשה – חזקו את התדמית שלכם באמצעות תכנים חיוביים וקדמו אותם. הם בהחלט יתרמו לנראות שלכם ברשת.

אל תעשה – אל "תפציצו" את הרשת בתוכן חיובי עליכם. זה ייראה לגוגל כספאם והנזק עלול לעלות על התועלת.

עשה – תדגישו את הדברים החיוביים שיש עליכם ברשת ועבו את התוכן החיובי שכבר קיים עליכם. במילים אחרות, טפחו את הנכסים הדיגיטליים החיוביים שיש לכם.

אל תעשה – אל תלכלכו על אחרים. אל תנסו לפגוע בתדמית של המתחרים שלכם גם כי גוגל לא יאהב את זה, גם כי הם עלולים לפגוע בכם בחזרה וגם כי… אף אחד לא באמת הצליח לטווח הארוך בזכות זה שהוא פגע באחר. זה לא עובד ותוותרו על זה מראש. תהיו אתם טובים, בלי לדרוך על אחרים.

הסרת פרסום שלילי בגוגל – האם צריך לפעול גם ברשתות החברתיות?

התשובה היא חד משמעית כן. אנחנו חיים בעידן בו הרשתות החברתיות הן חלק משמעותי בחיינו, ונמצאים לא מעט שעות ביום בפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, טוויטר ורשתות אחרות. גם השותפים הפוטנציאליים שלנו כמו גם הלקוחות הפוטנציאליים שלנו נמצאים שם, ויצירת תדמית חיובית ברשתות החברתיות היא מרכיב חשוב בניהול מוניטין נכון ובהסרת תוצאות שליליות.

אתם צריכים שיהיו לכם או לעסק שלכם פרופילים ברשתות הללו וצריכים להבליט את המיתוג שלכם בהן. איך? תכתבו פוסטים שיקדמו את התדמית החיובית שלכם, תגיבו בצורה מקצועית לפוסטים של אחרים, תהיו מעורבים ותגבירו נוכחות כל הזמן. גם הרשתות החברתיות לא נעלמות מעיני גוגל. כשהיא מזהה פעילות עם פידבקים חיוביים ברשתות החברתיות היא מקדמת עוד יותר את הנכסים הדיגיטליים של מי שמקודם. פעילות נכונה ברשתות החברתיות יכולה לתרום תרומה מכרעת לניהול מוניטין, להסרה של תוצאות שליליות ולקידום תוצאות חיוביות.

איך בוחרים חברה מומחית להסרת פרסום שלילי בגוגל?

בין אם זה השם שלכם ובין אם זה השם של העסק שאתם מנהלים או הבעלים שלו, אם נפגעתם מתדמית שלילית בגוגל יש מה לעשות. גם אם מקלידים את שמכם או שם העסק שלכם ומקבלים מיד תוצאות שליליות, אל תלחצו. זו לא גזירת גורל ועם עבודה נכונה, עקבית ומדויקת, בתוך כמה שבועות או חודשים המצב יכול להשתנות מהקצה אל הקצה. כדי שזה יקרה אתם צריכים לבחור את החברה הנכונה בתחום, ויש כמה דברים שאתם צריכים לשים אליהם לב:

  • הבטחות גדולות מראש צריכות להדליק אצלכם נורה אדומה – ניהול מוניטין והסרת תוצאות שליליות הם לא קסם. הם כפי שציינו עבודה נכונה ומדויקת וכל מקרה לגופו. אם אתם פונים לחברה ועוד לפני שהיא בודקת את מצבכם ברשת היא מבטיחה לכם הבטחות גדולות, זה בעייתי. חברה רצינית תיתן לכם הערכה של זמן אבל בעיקר תבטיח עבודה איכותית.
  • ניסיון – הניסיון עושה את ההבדל ואתם חייבים לבחור חברה שיש לה רזומה עשיר בתחום ובעיקר "קבלות". אתם צריכים לבחון מקרים קודמים שלה, מה היא עשתה ומה היו התוצאות.
  • אינטראקציה – הסרת פרסום שלילי באינטרנט היא עבודה של החברה שמיועדת אבל היא חייבת להיות בשיתוף פעולה מלא איתכם. האינטראקציה צריכה להיות טובה מהרגע הראשון.

מחפשים חברה מקצועית ועם ניסיון רב בכל מה שנוגע לדחיקת אזכורים שליליים? צריכים אנשי מקצוע שיטפלו בשיימינג שעשו לכם ברשת? הגעתם אל המקום הנכון. Myreputation מבית Webs היא החברה המובילה כיום בתחום, והיא תשמח לשרת גם אתכם.

צרו קשר עם MyReputation מבית וובס עוד היום במספר 04-6053067 ואתם בדרך לתדמית חיובית ברשת!

שתף ב:

הסרת פרסום שלילי

אולי יעניין אותך גם: