ניהול מוניטין לעורכי דין

בעבר היה מקובל למדוד מוניטין לפי הוותק של העסק, רמת ההתמחות שלו, המקצועיות של עובדיו, השירות ואפילו גודל החיוך של הפקיד. הפרסום אז נעשה במדיה המסורתית המקובלת, רדיו טלוויזיה או עיתון. למפרסם לרוב הייתה שליטה בלעדית על המידע המועבר ללקוח והוא היה מחליט כיצד יעבור המסר.

כמו שאתם יודעים, הזמנים השתנו ורוב הפרסום עבר לפלטפורמות הדיגיטליות. פרסום מהסוג הזה יכול לעורר דיון בקרב הקהל לקבל תגובות חיוביות ושליליות, לזכות לשיתופים ואפילו להפוך לוויראלי.

שלא תבינו לא נכון, מי שמשכיל לנצל זאת בחכמה יכול ליצור תדמית חיובית משמעותית לעסק ואהדה בקרב קהל היעד וזה נחשב למוניטין חיובי. יחד עם זאת, בפרסום מהסוג הזה קל מאד לעשות טעויות שיובילו לתגובות שליליות. מוניטין חיובי חיוני לכל עסק שמעוניין להצליח. כשמדובר בעסק מקצועי ורציני כמו משרד עורכי דין יש לכך חשיבות רבה עוד יותר.

 

מהו תהליך קבלת ההחלטות ברשת?

הלקוחות הפוטנציאליים של משרדי עורכי הדין המחפשים מישהו שייצג אותם יפנו למנוע החיפוש. שם הם יקישו את מילת החיפוש עורך דין ואת תחום ההתמחות הנדרש כדי לדייק את התוצאה. לחילופיו, הם יחפשו שם ספציפי של עורך דין עליו קיבלו המלצה.

את תשומת ליבם יתפסו מי שיעלו בראש תוצאות החיפוש של גוגל. במצב כזה יש אפשרות שיעלו תוצאות חיוביות, המלצות ומאמרים מקצועיים וכן אתר התדמית של עורך הדין. לחילופין יכולים לעלות בתוצאות החיפוש הראשונות גם אזכורים שליליים פחות מחמיאים. כדוגמת, פסקי דין, ביקורות, כתבות שליליות ודירוג גולשים לא מחמיא.

האזכורים יכולים להגיע מאתרים שונים או מהנכסים הדיגיטליים. מחקרים מראים כי עיקר קבלת ההחלטות בדיגיטל נעשית דרך חוות דעת אוביקטיביות. כלומר הלקוח הפוטנציאלי יבחר בעורך דין בעל מוניטין חיובי. ככל שהאזכורים לטובתו יהיו רבים וחיוביים יותר מהלקוחות, כך ערכו יעלה בעיניו. משרדים רבים משקיעים הון ביצירת אתר תדמית מרשים. מקדמים אותו ומקפידים על העלאת תכנים ברשתות החברתיות, אך לא בהכרח דואגים לניהול מוניטין באינטרנט.

 

מה זה אומר: ניהול מוניטין לעורכי דין?

הכח של מנוע החיפוש, גוגל והרשתות החברתיות גדול מאד. הם יכולים להפוך כל עורך דין לאוטוריטה בתחומו. לצד הזדמנות שיווקית עצומה ומנוע צמיחה משמעותי לעסק קיימת גם אפשרות לפגיעה בעסק, בייחוד בימים בהם היד קלה על המקלדת. מספיק אי הבנה מול לקוח, או טעות חד פעמים כדי לגרור ביקורת שלילית. מצב שלא בהכרח עולה בקנה אחד יחד עם המציאות בפועל. כאשר יש מספר אזכורים שליליים המוניטין נפגע באופן משמעותי וההפסדים העתידיים שעלולים להיגרם מכך עצומים.

במצב כזה ,חשוב לפנות לאנשי מקצוע כדי לבצע ניהול מוניטין שלילי. מדובר בפעולות ניטור של חוות הדעת השליליות באופן ממוקד ומדויק על מנת לבנות תכנית אסטרטגית שתפעל להסירם. לצד זאת יש לבצע פעולות יחסי ציבור שונים כדי להעלות תוכן חדש חיובי ומקצועי שיתפרסם ולאט לאט ידחוק אחורה את התוכן השלילי.

 

האם ניהול מוניטין לעו"ד ושיווק זה אותו דבר?

ניהול מוניטין הוא חלק בלתי נפרד מתהליכי השיווק. בעצם אפשר לומר ששיווק לא יכול להיות מושלם בלי ניהול מוניטין. החשיבות של לייצר תוכן חיובי לצד בקרה על המידע הזורם ברשת והאזכורים מהותי עבור תהליכי שיווק. לדוגמא, משרד עורך דין המשקיע סכומים גבוהים מאד בשיווק ממומן, אך מתעלם מהעובדה שיש תגובות שליליות על הפרסום מפספס חלק מהותי. למרות ההשקעה הגבוהה, הפרסום אינו יעיל ואף מהווה פלטפורמה לביקורת שלילית בקרב חלק מקהל היעד. כדי לדעת לנהל את המוניטין נכון לא מספיק להבין בשיווק. יש לבצע פעולות משמעותיות שיחשבו כמה מהלכים קדימה. להתאים את המהלכים לסוג המשרד אופי הפעילות שלו והתדמית אותה הוא מעוניין לשדר לקהל היעד.

 

האם כל עורך דין צריך ניהול מוניטין?

התשובה לשאלה פשוטה. כל עורך דין כיום מבין שהוא צריך לבנות נוכחות דיגיטלית משמעותית כדי לפרסם את עצמו. פרסום בגוגל, באתרי אינטרנט רלוונטיים ברשתות החברתיות. חלק בלתי נפרד מהפרסום בדיגיטל צריך להיות גם ניהול המוניטין. כלומר, לצד הפרסום יש לקחת בחשבון גם את התגובות, טענות שאינן מוצדקות או מידע שקרי שרץ ברשת.

מה זה אומר?  לבצע בקרות היסטוריות ולוודא שאין אזכורים שליליים או לתכנן מהלכים קדימה כדי להימנע מהאפשרות ליצירת מוניטין שלילי. כיום, ניהול מוניטין הוא חלק בלתי נפרד  מתהליכי השיווק של כל גוף ציבורי, ארגון, ואפילו אישיות מפורסמת. כמות המידע הזמין יכולה ליצור זהות מקוונת טובה אך גם שלילית. שליטה על המידע המופץ יאפשר גם בקרה והבנה אילו תהליכים נכונים עבור המשרד ואילו לא.

ניהול מוניטין לעורכי דין

האם ניתן להסיר מידע מהאינטרנט?

התשובה במקרה הזה אינה חד משמעית. מכיוון שיש אזכורים שתלויים במפרסם ובשיקול דעתו. נניח מקרה של ביקורת שלילית בעמוד העסקי. במצב כזה, ניתן לפנות למפרסם הביקורת ולנסות ללבן מולו את העניינים. לאחר מכן לבקש ממנו להסיר את הביקורת השלילית. לדוגמא, לקוח של משרד עורך דין גדול שלא היה מרוצה מתוצאת המשפט השליך זאת על עורך דינו. בשל כך, בשעת כעסו פנה וכתב חוות דעת לא טובה בעמודים העסקיים של הרשתות החברתיות ואף נתן לו דירוג נמוך. במקרה כזה אפשר לחכות קצת עד שרוחו תרגע ולהסביר לו כי יש מקרים בהם התוצאה אינה תלויה רק בעורך הדין אלא במכלול פרמטרים ונסיבות. ההחלטה אם להוציא את האזכור השלילי או לשנות אותו תלויה אך ורק ברצונו.

במקרה בו מעוניינים בהסרת אזכור מאתר אינטרנט אפשר בדומה לאפשרות הראשונה לפנות למנהל האתר באופן רציונאלי ולבקש ממנו לעשות זאת. במקרים רבים הדבר יהיה כרוך בעלות. עבור האזכור שלילי שווה לשלם סכום הגיוני כדי להסיר אותו באופן מידי. הסרת מידע מגוגל אפשרי בקלות רבה כאשר המידע מגיע מהאתר שלכם. ניתן לקבל הדרכה או לבקש ממי שבנה את האתר לעשות זאת.

 

איך אפשר לדחוק תוצאות שליליות בגוגל עבור עורכי דין?

האפשרות להעביר אזכורים שליליים לדפים האחרונים של גוגל זו אחת הטקטיקות הנפוצות בניהול מוניטין. הדרך הטובה ביותר היא להפיץ מאמרים חדשים ומידע עדכני ורלוונטי יותר שיעלה במנוע החיפוש. אמנם השיטה לוקחת מעט זמן ודורשת השקעה אך בטווח הארוך היא כדאית.

המאמרים יכולים להיות מפורסמים באתרים של המשרד אך ההמלצה היא לפרסם אותם באתרים חזקים כמו מאקו ולאחר הפרסום לבנות קישורים שיובילו אליהם. ככל שהתוכן יהיה איכותי, רלוונטי ובעל ערך הוא יקודם מהר יותר לתוצאות הראשונות. אנשים יעדיפו אותו ובכך הוא ידחוק אחורה את המידע השלילי אותו מעוניינים להסיר. ניהול מוניטין מקצועי הולך יד ביד עם בקיאות בקידום אתרים כדי לייעל את התהליך.

 

איך להתנהל מול תולעת המשפט?

אתר תולעת המשפט הוא אתר שמציג פסקי דין שונים כדי להנגיש את המידע לציבור. מפסקי הדין המוצגים אפשר ללמוד על תקדימים משפטיים וכל מי שעומד בפני משפט יכול לחפש לפי תחום או נושא פסקי דין הדומים לשלו. באתר פסקי דין בכל תחום אפשרי והוא חינמי ולכן נחשב לפופולארי במיוחד. עורכי דין רבים מגלים ששמם נמצא באתר זה ובאתרים דומים ואינם מעוניינים בכך. במצב כזה אין אפשרות להסיר את פסק הדין אך עם ניהול מוניטין נכון אפשר לדחוק את האזכור לדפים האחוריים של האתר. כלומר כאשר מישהו יחפש ״תביעת רכב צד שלישי״ יופיעו הרבה פסקי דין רלוונטיים אחרים לפני זה של עורך הדין שאינו מעוניין באזכור שמו. כך שהסיכוי שיגיעו אליו קטן באופן משמעותי.

 

מה המשותף בין קידום אתרים בגוגל לניהול מוניטין בגוגל?

 קידום אתרים אורגני מתבצע על ידי אופטימיזציה של תוכן המותאם לפי מילות חיפוש במנוע החיפוש. האופטימיזציה מתבצעת באתר של העסק ומחוצה לו, לרוב באתרים פופולאריים. כאשר התהליך נעשה באופן הנכון הוא מביא את האתר למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש. מדובר בתהליך תמידי של עדכון תוכן והשקעה שאינה מסתיימת כיוון שאם האתר יפסיק להתעכן או לקדם את עצמו, האתרים של המתחרים יעלו עליו בתוצאות החיפוש. גם קידום ממומן מאפשר לעשות זאת באמצעות תשלום על הקלקה. הקידום מתבסס על מילות החיפוש בגוגל וככל שהמילה יותר פופולארית כך העלות של ההקלקה גבוהה יותר. תהליך של ניהול מוניטין הוא תהליך שחלקו עובד בצמוד לקידום אתרים. המטרה של קידום היא להביא את האתר לתוצאות הראשונות בגוגל והמטרה של ניהול מוניטין הוא לקדם את האזכורים החיוביים של העסק לתוצאות הראשונות. כמובן שלניהול מוניטין יש רבדים נוספים בהם מטפלים, אך חלק נכבד מהפעילות נעשית מול גוגל. התהליך של שניהם דורש הבנה כיצד פועל מנוע החיפוש ואיך כדאי לבנות אסטרטגיית תוכן נכונה המותאמת אליו.

 

ניהול מוניטין לעורך דין בפייסבוק, כיצד?

גוגל הוא מנוע החיפוש הפופולארי ביותר, אך הזירות הנוספות בהן מתמקדים מנהלי המוניטין הם הרשתות החברתיות ביניהם פייסבוק. לפייסבוק יש מיליארדי משתמשים פעילים. אנשים אוהבים לחלוק מידע, לשתף לעדכן ולחלוק את הדעות שלהם עם משתמשים אחרים. מדובר בפלטפורמה המאפשרת פרסום יעיל לבעלי עסקים רבים ביניהם משרדי עורכי דין. אך דווקא בשל אפשרות השיתוף וזרימת המידע חייבים לדעת כיצד לנהל את הפרסום, מה נכון להעלות ומה לא. לעקות באופן שוטף אחרי השיח סביב העסק ולהבין מה אנשים חושבים לטוב ולמוטב. ניצול נכון של הפלטפורמה יכול להיות כלי שיווקי בעל עוצמה רבה מאד אך מספיקה ביקורת שלילית אחת שלקוח כותב כדי ליצור כתם. חלק משירותי ניהול המוניטין כוללים הסרה ודחיקה של תוכן שלילי גם ברשתות החברתיות.

 

למה יצירת יתרון תחרותי הוא חלק בלתי נפרד מניהול המוניטין?

בעידן כל כך תחרותי המלחמה על הלקוח מגיעה לזירה הדיגיטלית. כל עורך דין משקיע מאמצים רבים ביצירת תוכן ייחודי כדי לבלוט ולתפוס את העין. אפשר ממש להבחין מי נחשב לכוכב ברשתות החברתיות ומקבל חשיפה טובה גם בתחום נישתי כל כך כמו עריכת דין.

אזכור שלילי יכול לקרות גם אצל הטובים ביותר. אך חייבים לטפל בזה באופן הנכון. במידה והאזכור יופיע לאורך זמן כל מתחרה יכול להשתמש בו כדי למצב את עצמו כטוב יותר. אף אחד לא רוצה לאבד לקוחות לטובת המתחרים. לכן חשוב ליצור תוכן, להשתמש בידע המשפטי ולתת ערך. אך גם להבין מה המידע אותו משתפים יכול לגרום לתדמית המשרד המקצועית ולאילו תגובות הוא יכול להוביל. חשוב להבין שגם עורך הדין הכי טוב אינו חף מטעויות ובענף כל כך תחרותי חשוב שיהיה לו גב חזק ומוניטין טוב כדי להישאר רלוונטי גם בעתיד.

 

התאמות לתקופה הנוכחית, כיצד?

קצב ההתרחשויות במדיות משתנה בכל יום. לא רק טרנדים באים והולכים גם הדרך של צריכת המידע השיח ברשתות החברתיות, הפופולאריות שלהם והדינאמיות של השינויים במדיניות הפרסום יכולים להשפיע רבות על עסקים. ניהול מוניטין טוב נעשה תוך כדי למידת השינויים והמגמות חוקר אותו ומשרטט תמונת מצב חדשה בכל זמן נתון. שיח שהיה מקובל בעבר משתנה היום ולכן חשוב לתת על כך את הדעת. פלטפורמה שהייתה בעבר רלוונטית הוחלפה באחרת והקהל נמצא שם. מחפש מידע כותב ומשתף. כדי שמשרד עורכי דין יוכל להתנהל בראש שקט עם עסקיו ולספק שירותים מקצועיים בתחומו, הוא צריך לדאוג למישהו חיצוני שינהל לו את המוניטין.

 

מה כולל שירות ניהול מוניטין לעורכי דין?

השירות כולל תכנית פעולה במספר רבדים המותאמים לכל משרד. השירות מותאם לצרכים הספציפיים ולנוכחות הדיגיטלית הקיימת. מטרת התכנית ליצור תדמית ציבורית חיובית, לקדם חשיפה תקשורתית חיובית, לשפר את השיח אודות המשרד, להשתמש במידע הקיים בדרך מקורית ויצירתית. השירות מנטר את המדיות החברתיות באמצעות תכנה ייעודית לניהול מוניטין ואנשי מקצוע. השירות כולל בקרה על מצב תוצאות החיפוש בגוגל כך שהתוצאה הסופית תביא למיצוב דעת קהל חיובית על המשרד. כשמדובר במשרד עורכי דין יש שימת דגש יתרה על הכללים האתיים המחייבים.

 

איך לבחור משרד ניהול מוניטין עבור עורכי דין?

אף עורך דין לא נהיה עורך דין ביום אחד. הוא למד כמה שנים טובות, עבר התמחות, צבר מידע וותק כדי להגיע ליום בו הוא קיבל את ההחלטה לפתוח משרד משלו. לכן, כשבוחרים משרד ניהול מוניטין חשוב לקחת משרד שמבין בתחום ויש מאחוריו רזומה עשיר בטיפול בעורכי דין. כיום ישנם משרדים רבים המתמחים בניהול מוניטין לארגונים גדולים, לעסקים קטנים אנשי ציבור ופוליטיקים אך גם לנישות ספציפיות כדוגמת עריכת דין.

הטיפול במוניטין של דמות ציבורית יהיה שונה מהטיפול במוניטין של משרד המתעסק בדיני נזיקין. לכן למומחיות ישנה חשיבות רבה ויש לתת על כך את הדעת כאשר בוחרים חברה המנהלת מוניטין. במצב כזה לא תדרשו ללמד את תחום העיסוק ומאפייניו הייחודיים ותתנהלו בראש שקט יותר שהמוניטין שלכם נמצא בידיים מקצועיות.

 

האם גם פרסום שלילי הוא פרסום טוב?

אולי יש תחומים שהמשפט הזה נכון לגביהם. אך כשמדובר בעורך דין מומחה שרוצה לשמור על תדמית מקצועית נקיה, פרסום שלילי לא יעשה לו טוב. לעומת זאת, סיפורי ההצלחה שלו כן. לכן חשוב להציג אותם בפרונט. כל ביקורת חיובית, כל לקוח מרוצה ופסק דין מוצלח צריכים לקבל אזכור. אם זה באתר או ברשתות החברתיות. אפשר לבקש מהלקוח לכתוב המלצה תגובה חיובית או לתעד את סיפור ההצלחה.

 

מעטפת מלאה לניהול מוניטין? זה אפשרי

האינטרנט ללא ספק שינה את כללי המשחק בכל מה שקשור לשיווק. יחד עם זאת הוא הפך לכלי מרכזי לחיפוש מידע אך גם לשיתוף דעות. אם בעבר אנשים היו שומרים את דעותיהם לעצמם או מביעים אותם בקרב אנשים קרובים היום זה שונה. כל אחד רוצה לשתף את עמדתו אם זה על תוצאות הבחירות או על בעל מקצוע כזה או אחר. הביקורת יכולה להגיע מלקוח מאוכזב, ממתחרה או מכל אדם המעוניין לשתף את דעתו.

כשמדובר בתחום רגיש כל כך כמו עריכת דין יש לכך השלכות משמעותיות על המוניטין של העסק. כל עורך דין בא במגע עם אלפי אנשים במהלך שנות עבודתו. גם אם יחסי האנוש שלו מצוינים, עדיין יכול להיות לקוח מאוכזב. כשהביקורת מגיעה דרך הרשת היא יכולה להיות קיצונית יותר ממה שארע במציאות ומטבע הדברים היא מייצגת צד אחד.

מכיוון שאנשים נוטים להאמין לאנשים הם יקבלו את הביקורת כאמינה יותר מאשר תגובתו של העורך דין. במצב כזה נדרשות פעולות משמעותיות כדי לנהל את המוניטין ולהפוך אותו לחיובי.

בין אם מדובר בפוסט פוגע, בביקורת שלילית, בדירוג נמוך, תגובה ביקורתית או פסק דין לא מחמיא יש דרך למזער את הנזק התדמיתי. אך מעבר לכך, חשוב לדעת איך להתנהל נכון בעתיד. ראינו שלא תמיד פשוט למחוק מידע מהאינטרנט. לכן בניית אסטרטגיה להתנהלות נכונה עתידית לצד ביצוע פעולות ניטור ובקרה על הקיים יאפשרו למנוע אזכורים שליליים.

בין אם מדובר בפרסום מאמר, העלאת דף נחיתה, פרסום ממומן, שיתוף פוסט יש לעשות זאת עם תוכן נכון ולא כזה שעלול לעצבן את הגולש ולגרור תגובות שליליות. אז אם אתם עורכי דין בעלי משרד פעיל, אתם וודאי מבינים כמה התדמית שלכם חשובה. לכן חשוב שתיעזרו באנשי מקצוע שילכו איתכם יד ביד וינטרו את הפעילות שלכם באינטרנט במקצועיות. כך שאתם תוכלו להמשיך ולעסוק במה שאתם טובים בו בראש שקט.

MyReputation מבית וובס הינו משרד ניהול מוניטין וותיק בעל ידע רחב ומקצועי בניהול מוניטין עבור עורכי דין מכל תחומי התמחות. כל לקוח שמגיע אלינו מקבל מעטפת ניהול מוניטין מלאה ומקצועית המותאמת לצרכיו. השירות שאנו נותנים נעשה באמצעות אנשים מהשורה הראשונה שעובדים בהרמוניה ובשקיפות מלאה מול המשרדים השונים. לקבלת פרטים על ניהול מוניטין עבור המשרד שלכם, צרו איתנו קשר היום.

שתף ב:

ניהול מוניטין לעורך דין

אולי יעניין אותך גם: